عيون العرب - ملتقى العالم العربي

العودة   عيون العرب - ملتقى العالم العربي > ~¤¢§{(¯´°•. العيــون الساهره.•°`¯)}§¢¤~ > أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه

أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه هنا توضع المواضيع الغير مكتملة او المكرره في المنتدى او المنقوله من مواقع اخرى دون تصرف ناقلها او المواضيع المخالفه.

 
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 10-30-2008, 09:01 PM
 
أسباب حب هيرو و ريلينا ................ برعاية فرقة أجنحة الكاندام

أنا لقيت الموضوع ده على النت
و عاجبنى جداً و إعذرونى لأنى عدلت كام حاجة كده فيه
ليش هيرو يحب ريلينا


عالعموم كلنا بنعرف إنو أجنحة الكاندام مسلسل مرررررررررة روعة وما في شك
مين ما بيحب أجنحة الكاندام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ومين ما بيحب على الخصوص هيرو ورلينا الحلوين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ومن الأسباب اللي خلته يكون روعة هو أنو رومنسي
مين ما يعرف إنو هيرو يحب ريلينا؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
كلنا بنعرف ،بس ليش ؟
ما تساءلتوا إيش اللي خلانا نعرف ؟


شكلي طولت عليكم نبدا بالمهم

ليش هيرو يحب ريلينا
1- مع أن هيرو جندي مثالي لكنه لم يستطع أبدا قتل ريلينا الشيء الذي لم يكن صعبا على شخص مثله ( يعني ما بنعرف ليش ؟.. يعنى ..؟ )
2- خلال كل المسلسل وحتى الأجزاء الأخرى هيرو ورلينا كانا دائما يذكران أسماء بعضهما البعض (يعني يكون هيرو قاعد قوام يفتكر رلينا ويقول: آه يا رلينا و رلينا كمان تعمل زيه و تقول" يا حبيبى يا هيرو." لما تفتكر هيرو أو لما تسمعهم يحكوا عنوا)
3- في الحلقة الثالثة عندما أنقذ ديو هيرو ثم قفزا من البناء للهرب ، حاول هيرو قتل نفسه بعدم فتح المظلة ومع أن ديو ظل يصرخ عليه لكي يفتح المظلة إلا أنه لم يفعل إلا حين سمع رلينا تنادي بإسمه ( أيوه خايف على حياته علشان خاطر عيونها .. فاكرين، حلقة مرة حلوة)
4- في الحلقة الخامسة عندما أصيب والد رلينا وأخذه هؤلاء الرجال ومع أنها لم تكن تعرف هيرو جيدا إلا أنها قالت " كم أحتاج إلى محادثتك يا هيرو " وكانت سعيدة جداً لما حكى لها الدكتور جي عن حقيقة هيرو. " عرفت عنه كل حاجة و جابة قراره "
5- وفي الحلقة السادسة هيرو أنقذها من الموت لما هاجمت المقاتلات المدرسة وكان جد محتار لماذا فعل ذلك ( يا أخي لسة مش حاسس , إنت بتحبها يا ولد )
6- عندما استيقظ هيرو من غيبوبته وكان في السيرك عند ترووا ،تخيل أن رلينا كانت جالسة بجانبه مع أنها كانت كاثرن" شفتوا فاكرها فى كل وقت " (بس في سبيستون حذفوا المقطع ما دري ليش مع أنو مافيه شي بس اللي شافو أجنحة كاندام في سبيستون بالإنجليزي رح يشوفو اللقطة ، تجنن )
7- لما جنود منظمة أوز ألقوا القبض على هيرو وكواتر وأخذوهم كي يستعملوا بياناتهم في قيادة الصفر ، فقد هيرو صوابه بسبب نظام الصفر ولكن عندما أوقفه كواتر سقط أرضا ولما نظر إلى الماركورييس رأى وجه رلينا من خلالها ( نعم، نعم، أيوة يا أخويا)
8- كانت رلينا جد سعيدة لما قررت نوين إحضار كواتر وهيرو إلى سانك وعندما جاءو ذهبت رلينا لاستقبال هيرو( اللي باين عليه إنو كان طاير من الفرحة لما شافها وقاعدين يبصبصوا لبعض)
9- كان هيرو لا يريد البقاء في سانك ورغم أن الجميع حاول إقناعه إلا أنه لم يقتنع إلا حين كلمته رلينا " شفته مفعول كلماتها "
10- عندما كانت رلينا في الميزان ذهب هيرو لإنقاذها بدون مركبة (يعني خاطر بروحه وحياته عشانها ،أيوة يا عم )
11- شيء مهم حصل في الحلقات الأخيرة ( 46 ) حيث أن رلينا عبرت بطريقة غير مباشرة عن حبها لهيرو بما معناه " لقد غيرت حياتى كلها .. مشاعرى الداخلية ناحيتك تزيد كل يوم " الذي رد بقوله" أشعر بنفس الشعور"( يا الله شو حلو هذا المقطع مع أنو لم يعرض في سبيستون يعني هو قالها بالإنجليزي "I feel the same way ")
12- في الحلقة ما قبل الأخيرة عندما كان هيرو مع رلينا أولا قام بتغطيتها حين اصطدمت البيسميليون بالميزان كي لا تتأذى ،
13 - و طبعاً نظراته ليها .. نظرات كلها حب لما كان يستعد للصعود إلى الصفر لما حاولت رلينا منعه بدى هيرو مختلفا حيث قربها منه وكلمها بصوت دافئ قائلا " حان الوقت لتعلمي أني أعمل لأرى ابتسامة العالم ، أنت تمثلين فرح أهل الأرض بذور زهورك البيضاء يجب أن تنبت في كل مكان لهذا أنا مضطر لإيقاف الطرفين، دعيني أذهب الآن وادعي لي بالفوز" ده فى العربى طبعاً أما فى الإنجليزى قالها وسط الكلام " أوعدك إن أرجعلك تانى .. ثقى في " قال هذا ، ابتسم بلطف (خلاص أنا رح موت يا سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام هذا أحسن مقطع فى المسلسل كله .... شفتو هيرو عمل إيه يا بنات )
14 - و طبعاً هو زقها من قدامه علشان خايف عليها
15 - في الحلقة الأخيرة لما كان بيحارب زيكس و مرداش يقتله و سأله ليه .. عارفين قاله إيه قاله " أخشى دموع ريلينا " و بالإنجليزى "Relena Will Be Sad"
16 - طبعاً برده لما واجه هيرو خيارا صعبا حيث أنه كان عليه تدمير نفسه ذاتيا لكي يدمر الميزان، وتماما حين كان يحمل زر التدمير شخص واحد مر بذهنه " وداعا رلينا " ، لماذا قد يفكر بها وهو على وشك الموت ؟ بكل بساطة لأنها الشخص الأكثر أهمية عنده , هل فكر بديو أو أي من طياري الكاندام الآخرين؟ لا فقط رلينا ، وهنا جاء زيكس وأوقفه وأوصاه برلينا قبل أن يضحي بنفسه( يا ولد إنت بتهزّر، هو مو محتاج توصية )
17- وفي الحلقة الأخيرة أيضا عندما انتهى كل شيء ترك لها دبا صغيرا ومع بطاقة ما إن قرأتها رلينا حتى عرفت أنه هيرو (مين يقوللي إيش يكون كتبلها يعني ؟) ثم مزقتها قائلة "سأعود لأسمع ما كتبته لي بصوتك" (حلو حلو حلو حلو حلو)



والحين رايحة أكتب دلائل أخرى بس ما حصلت في أجنحة كاندام بل حصلت في أجزاء أخرى
18- في endless waltz ديكيم استعمل رلينا كطعم ليجعل هيرو يتوقف عن اطلاق النار عليهم وهذا يعني أن ديكيم يعلم أن رلينا تعني الكثير لهيرو
19 – فى المانجا بتاعة Endless Waltz لما ديكيم قاله لو هجمت راح أقتلها و هو أصلاً كده كده كان هيقتلها راح صرح هيرو لديكيم بأنه لن يستطيع العيش بدونها لذا هجومه من عدمه واحد طالما أنها ستموت "
20- في نهاية endless waltz وبعد الاعدام الرمزي لماريميا سقط هيرو من شدة الإرهاق بين ذراعي رلينا التي ضمته في حضنها وهي تقول له أن كل شيء قد انتهى(خلاص في دليل أكثر من هذا؟؟؟)
21- وفي اللقطة الأخيرة شوهد هيرو وهو مع رلينا يعمل كحامٍ لها .
22 – و فى المانجا بتاعة الفيلم كان حارس ليها .. بس طبعاً بإرداته هو قصدى بإرادة قلبه "
23- في Blind Targetالمانغا الرسمي قام هيرو بمداعبة شعر رلينا ولاحقا " عملوا حاجة كده يعنى " فاهمين إنتوا مش كده ....... طبعاً عملوا العملة السودا دى بعد ما هى قالتله إن هى بتحب تفكر فيه دايماً ......" ياسلام على الرومانسية "
24- في أحد المانجات الأخرى ديو علق على هيرو و قال " أي شيء من أجل الفتاة التي تحب" و هيرو لم يبدو منزعجا من هذه الملاحظة .. " حتى إن أنا كنت حاسة إنه بيبتسم " << البت بتبالغ شوية مش كده ...
25 - وكذلك في Blind Target حصل أن نادى هيرو رلينا ب "my girl" أي "يا فتاتي"
26- حتى صناع المسلسل قالوا أنه كان هنالك ميل من تجاه هيرو ورلينا لبعضهم .. أما الشعور بين الشبّان فهو شعور بالأخوة.
27 - فى مانجا Ground Zero لما ريلينا تقع من الشرفة للحديقة و هيرو يمسك رجليها علشان يعالجها .. أول لما إيده تلمس كاحلها تروح هى تقول " خلاص الأوفة راحت " .. ( يا سلام .. لمسته سحرية ..)
28 - و بعديها بشوية لما يقعدوا يتكلموا فى نفس الحديقة و طبعاً بيكونوا ساندين ظهرهم لبعض ( ياسلام على القاعدة ) و هى هتبدأ دموعها تنزل هيروح هو يمد إيده يمسح دموعها بإيده " أيوة يا عم ميقدرش يشوف دموعها "
29 - و طبعاً بعد كده هى لما تبدأ تشتكى إن وراها ضغط كبير هيروح هو يزعقلها بهدوء " و ماذا بعد .. " طبعاً هى تجاوب بإندهاش " و بعدين .. إنت أول لما ظهرت قدامى دموعى وقفت ... بقيت قوية لما شفتك "
30 - بعديها تسند على رجله " ياسلام قاعدتهم كلها رومانسية " و تقول " كفاية أوى لما ألاقى الناس مش حواليا إن أفتكر إن هيرو جنبى بيحمينى .. كده أقدر أكون قوية و أكمل طريقى ... علشان خاطرى تعالى شوفنى كل شوية " ... و تروح تنام و هى سانده على رجله .. طبعاً هو يروح فيها " البت نايمة عليا .. يا حظى " طبعاً هو يروح يشيلها فى حضنه و يقولها " زى ما تحبى .. As You Wish " و يدخلها فى القصر على الكنبة و يغطيها ... " ياسلام على حنيتك "


أنا ضفت كام دليل زيادة لأنه للأسف فى كتير ماشافه المانجا و لا الفيلم .. لذا أنا ضفت أحداث منهم


و عايزة أعرف أرائكم
تحياتى

Redflower

__________________
اجزل شكرى لكل من تابع قصتى يوماً
دموع اللقاء من بعد الإفتراق
http://vb.arabseyes.com/1054796-196-post.html
http://vb.arabseyes.com/1055336-202-post.html
http://vb.arabseyes.com/1058693-253-post.html
http://vb.arabseyes.com/1055499-209-post.html
http://vb.arabseyes.com/1055559-214-post.html


إسـمـى ســابـقـاً :
Redflower \ Raioda
(( ترقبوا قصتى الجديدة بعد اشهر قليلة ))

  #2  
قديم 10-30-2008, 10:58 PM
 
رد: أسباب حب هيرو و ريلينا ................ برعاية فرقة أجنحة الكاندام

ياي ^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^
تسلمي يا غالية على الموضوع
أنت دائما مبدعتنا , يا شمعة
الفرقة , يا ريودة
أنا سعيدة لأني أول وحدة ترد عليك
يسسسسسسسسسسسلموووووووووو
__________________
لا اله الا الله محمد رسول الله
اللهم صلى على محمد وعلى آله وصحبه أجمعين

  #3  
قديم 10-30-2008, 11:19 PM
 
رد: أسباب حب هيرو و ريلينا ................ برعاية فرقة أجنحة الكاندام

^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^ ^44^^44^^44^
^44^ل..ا..ل..ا.. اعلم ..م..ا.^44^^44^
^44^ أقول لك تلعثم لساني ...ور^44^ ^44^
^44^ ورتجفت يدي .. وذهبت ..^44^ ^44^
^44^ الكلمات .. ولم أجد ما أقول ^44^ ^44^
^44^ سوى أنت مبدعة مبدعة مبدعة ^44^
^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^^44^
__________________
لا اله الا الله محمد رسول الله
اللهم صلى على محمد وعلى آله وصحبه أجمعين

  #4  
قديم 10-31-2008, 12:22 AM
 
رد: أسباب حب هيرو و ريلينا ................ برعاية فرقة أجنحة الكاندام

يا سلام رمنسي الولد بس اسالج اختي الاجزء الباقيه كيف شفتيها
  #5  
قديم 10-31-2008, 06:03 AM
 
رد: أسباب حب هيرو و ريلينا ................ برعاية فرقة أجنحة الكاندام

رووووووووووووووعه حياتي بس و الله صدق كيف شفتيها
__________________
شلة ( طنش * تعش * تنتعش )


لمن يريد الانضمام فليخبرني ( برسالة خاصة )
 

مواقع النشر (المفضلة)


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
ريلينا و هيرو من أجنحة الكاندام فتاة الحلم أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 32 09-28-2011 11:34 PM
إعلان عن ولادة فرقة جديدة ... لاإنضمام أدخلوا ... فرقة أجنحة الكاندام نسمة الصداقة قسم أخبار و أحوال الأعضاء و نشاطاتهم 33 01-27-2010 06:58 PM
تقرير عن أجنحة الكاندام ***peer dagher*** أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 12 09-12-2008 08:29 PM
أسباب عذاب القبر والنجاة منه المحتارة نور الإسلام - 1 05-18-2008 06:35 PM


الساعة الآن 08:53 AM.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.

شات الشلة
Powered by: vBulletin Copyright ©2000 - 2006, Jelsoft Enterprises Ltd.
جميع الحقوق محفوظة لعيون العرب
2003 - 2011