البارت السادس (ماالذي غيررررررررررررك
ما ان اغلق الهاتف حتى تنهد بفرح وحزن في ان واحد فرح لانه اخيرا سو يفصح عن مشاعره وحزن لشعوره بان ماسيفعله خاطئ وما لبث ان نفض تلك الافكار عن راسه حينما سمع صوت الممرضه تناديه للمرة الثانيه
اما عند ريم فلم تكن اقل منه فرحا فقد كانت تشعر ان الارض لا تحملها من فرط سعادتها ولكن مااعادها للواقع صوت والدتها التي تناديها
ام ريم :رييييم
ريم :ايوه ياماما
الام:يابنتي فينك بقالي ساعه بنادي عليكي بقالي ساعه
ريم:معلش ياماما كنت بتكلم في الموب
الام :طب يلا تعالي علشان نجهز الاكل باباكي واخواتك زمانهم جايين
ريم :حاضر
ـــــــــــــــــــــــــــــــنتعرف على عيلة ريم ــــــــــــــــــــــــــ
ابوريم (كمال) :رجل طيب جدا ومحترم جدا جدا في اوائل العقد الخامس من عمره لكن يبان عليه انه اصغرمن عمره يشغل منصب مهم في احدي المستشفيات وهو اللي ساعد يوسف (سارة)واهله وسهل عليهم كتير في مشوارهم حنون جدا على ولاده لكنه صارم وقت اللزوم
ام ريم:امراه حنونه جدا لاكنها تتعامل مع اولادها دائما بصرامه بحكم انها كانت مديرة مدرسه ما عدا ريم بما انها اخر العنقودفهي متدلعه لكنها عمرها مافكرت تسئ استعمال ثقة اهلها هي في العقد الرابع من عمرها
محمود :الابن الاكبر 26سنه شاب طموح خريج اداب بعد مااتخرج سافر يكمل تعليمه في امريكا
حلا:23سنه طالبة صيدلة جميله جدا وبريئه وخدومه وطباعها هادئه وعمرها ماتحقد على حد
هنا:توئمه حلا شبه اختها طبعا لكن الفرق ان هي عينيها عسلي وحلا عينيها خضراء وغير كده طباعها عكس بعض تماما
اسيل :19سنه طالبة هندسة نفس حلا في الصفات حتى لون العينين
ريم طبعا عارفينها تعتبر اخرالعنقود وطبعا وضعهم المادي جيد جدا باعتبار منصب والدهم غير المحلات بتاعتهم
المهم نكمل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــ
عند يوسف قاعد على سريره فاتح جهاز اللابتوب وبيتصفح احدى الروايات وكانت الغرفه فارغه فقد كان وقت غداء والجميع في غرفه الطعام ولكنه لا ياكل في هذا الوقت وفجاة شعر باحد يدخل
......:السلام عليكم
يوسف بكل هدوء :وعليكم السلام
......:هو عمو كامل مش هنا
يوسف على نفس الوضعيه:لا حضرتك في قاعة الاكل
......:اممممممم ..................سارة
يوسف انصدم لكن طبعا لم يظهر عليه أي تعبير:رفع راسه :نعم
.......:انا اسمي ساره
يوسف :اهه اهلا وسهلا ............يوسف
سارة :عارفه
يوسف( ببرود):اممممم
سارة (شعرت بالحرج ): ممكن اتكلم معاك شويه
يوسف :اتفضلي
ساره :لا مش هينفع هنا ممكن بره في الاستراحه
يوسف بلا اهتمام :اوكي وقفل اللاب وقام معاها
في مكان اخربالتحديد في منزل اميره كانت قاعده مع اخواتها يتكلمو الى ان وصل بهم الحديث الى يوسف
اميرة :والله معاه حق يتغير كده دا كويس انه بيتكلم اصلا معانا
بسام : بس هو مكانش كده خالص كان بيهزر على طول وواخد الدنيا ببساطه بس في يوم وليله اتقلب 180درجه
احمد:انا شاكك ان التحليل اياه ده هو السبب اكيد هو عرف بنتيجته ودا اللي غيره
بسام : بس هما مقالولوش على النتيجه
احمد :مش شرط ممكن يكون سمعهم وهما بيتكلمو اوقرء التحليل وعرف انتا عارف انه هو دايما يقرء في الكتب الطبيه تقولش محمد احمد
اميرة (باستغراب):محمد احمد مين ؟؟؟؟
احمد بتعجب مصطنع:انتي متعرفيش مين محمد احمد
اميرة (ببرائه) :لا
احمد(يتصنع الغضب) : اتكلم انتا ياعم بسام قولها حاجه
بسام واستدارناحية اميره وببرود :حاجه
احمد :قولها ياعم مين هو محمد احمد
بسام باهتمام :محمد احمد دا ياستي يبقااااااااااااااا ......احمد مش محمد احمد دا يبقا اخو ايمن
احمد : لا ياعم ابن خاله
بسام :اممم .....طيب بصي ياميرو محمد احمد دا يبقاااااااااااااااااااا .........معرفوش بصراحه ؟؟؟ بس اكيد في واحد اسمه محمد احمد يعني دا انتي عجيبه
احمد :ههههههههههههههههههاااااااااااااااي
اميره : والله انا غلطانه اني كلمتكوا اصلا وقامت
بسام (بجدبه):على العموم انا رايح ليوسف بكره ولازم اعرف ايه اللي غيره
احمد : خلاص قشطه انا جاي معاك
بسام :تمام
وبكده انتهى البارت
ياترى ايه توقعاتكم للبارت الجاي؟والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته الـامــ ي ــر[/size][/size]
|