عيون العرب - ملتقى العالم العربي

العودة   عيون العرب - ملتقى العالم العربي > عيـون القصص والروايات > روايات طويلة > روايات كاملة / روايات مكتملة مميزة

روايات كاملة / روايات مكتملة مميزة يمكنك قراءة جميع الروايات الكاملة والمميزة هنا

 
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #61  
قديم 09-20-2013, 05:33 PM
 
طيب يلا > <
__________________
  #62  
قديم 09-20-2013, 06:01 PM
 
راح اكمل بس علشان الحبايب لانى احتمال اخذ وقت لحتى انزل بارات تانى



عند سما وطلال :


سما : طلال انت من متى هنا


طلال وهو يقرب منها : من بدرى ياقلب طلال


سما بتحاول تنظم انفاسها : ................



طلال بهمس رهيب : سما مش كفاية الوقت الى راح بسام مراتة طلعت حامل علشان كدا مجاتش مش نفسك يبقى عندينا اطفال لسة مش متعودة عليا


سما : ..............


طلال بهمس : سما ردى ماتسكتى كدا



سما : ارد اقول اية



طلال بهمس : انتى مستعدة ولا لسة متوترة العلاقة بينا




سما : طلال احنا اتفقنا 3 شهور لحد ماناخد على بعض




طلال : سما فات شهر من عمرنا مش كفاية الوقت الى ضاع سما انا ما ابى اجبرك على حاجة سما



سما قاطعته بتردد : طلال انا ..... <<< ماقدرت توضحلة



طلال بحزن : خلاص ياسما ما فى داعى تقولى حاجة تصبحى على خير وقبل مايمشى وقف وشاف سما ماسكة ايدة ومنزله راسها ................................<<< الباقى مشفر يالة برا بلا قلة حياء





عند ماجد



ماجد " اخيرا شوفتها تانى يعنى دى تبقى اختة لمازن اه بس عليها عيون ولا اسمها كان مفروض تبقى اسمها ملاك مش لمياء "
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #63  
قديم 09-20-2013, 06:04 PM
 
البارات الثامن <<< ما عم اتذكر

انا حسيت انى عجلت فى الشهر وانى ماقولتلكم اخبار باقى الاشخاص هلا بنزلكم لاحداث المهمة الى حصلت ليهم


ودي ابكي لين مايبقى دموع ودي اشكي لين مايبقى كلام
من جروح صارت بقلبي تلوع ومن هموم احرمت عيني المنام
انطفت في دنيتي كل الشموع والهنا مايوم في دنياي دام
ان شكيت الحال محدن لي سموع وان سكت الناس زادوني ملام

++++++++++++++++++++++

لين

مدري ليه اصحى بدري حتى لو نايمة عقب الفجر برضو اصحى بدري اعتقد ان جسمي خلاص تبرمج على هالشي


بعكس باقى البنات النوم عندهم شي مايمكن يتعوض يطقونهااا 10 او 12 سااعه ماتفرق حتى لما اتزوجوا قولنا يمكن


يعقولوا بس مافى فايدة


اليوم موعد سفر فارس وتولين يارب يكونوا بخير الكل هيسافر حتى ريم ومازن هيسافروا ما بعرف الهبلة سما بتفكر


فى اية الكل هيسافر وهى لا بتتحجج بالشغل طلال بس طلال الغلطانة ازاى وافق اه بس الله يوفقكهم يالة عليا اية انا



نزلت للدور الارضي لقيت االجد وابوفهد وام فهد جالسين يتقهوون ماتغيرت ابد عاداتهم رغم مرور سنين كتيرة على


زواجهم الا ان هذي هي عادتهم كل يوم يقعدون سوى قدامهم القهوة والتمر ويتكلمون لما اشوفهم احس دوووم ان


ام فهد محظوظه باابوفهد حتى هو محظوظ فيهاااا



تدروون بيني وبين نفسي ادعي ان الله يرزقني بالرجال الي يكون شرات ابوي بكل شي حتى التجاعيد الي عند عينه يوم تظهر وهو يبتسم

لين بباتسامة : صباح الورد على الناس الرايقة


الجد بباتسامة : صباح النور


ام فهد : صباح النور يابنتى برضوا لسة الباقى نايمين مش هيغيروا عادتهم حتى لما اتزوجوا


ابوفهد : سبيهم ياخدوا راحتهم


لين : يالة عن اذنكم هروح اتمشى


عند لين فى الحديقة <<< حطت الاي باد او المسجل زى ماتقولوا وراحت تعمل تمارينها الصباحية وانا مفيش حيل



اجرى ورا حدا ومعلش مطرة اقفل دلوق وانشالله اكمل بعد شوى فاصل ونواصل


راح انزل كل البارات الى نزلتة فى الموقع التانى لانة معطل وانا مش هلحق اكتب الى كتبتهم تانى
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #64  
قديم 09-20-2013, 06:04 PM
 
تكميل البارات الثامن


لين وهى بتجرى ومغمضة عيونها وبتسمع الاغنية وكانها بتسابق الهواء وشعرها يتطاير حولها وشكلها جذاب واااااااااااااااااااااااااااااااااا بوب با



بببىىىىىىىىىىىى <<< اكيد عرفتوا صوت اية دة لالا مش معقولة معرفتوش لسة طيب انا هقولكم لين خبطت فى ............................ دة بقى اكيد عرفتوا



............: انتبهى ......دى تانى مرة نتقابل فيها


لين بعصبية : بعد يدك عنى انت مين اصلا لحتى تمسكنى كدا << لما حدا بيصدم فى حد بيمسكة علشان ميقعش بيكون شبة حاضنة اتمنى يكون وصلت الفكرة


بسام بباتسامة تسحر : زوجك المصون ياهانم ولازم تحترمية ولا اهلك ما علموكى كدا


لين بسخرية : انا لين بنت ............... اتزوحك انت


بسام : راح اكسر راسك ومبقاش ولد ابوى


لين بسخرية : اعلى مافى خيلك اركبة ومشيت ولا كانة هاممها



نرجع للحاضر


لين " اوف انا الغبية اكيد دلوق ابويا عاوزنى فى كدا بس عادى يعنى هرفض بس لو قالى اية السبب اوف انا اوجع راسى لية اوف اروح اشوف يمكن يكون مووضوع عادى "


هقولكم احداث الشهر كلها بسرعة على ابطالنا مش بتوضيح كدا زى لين



تركى ومرام

تركى قال لمرام انة عاملها مفاجاة والله يستر اية هى

عند ام مرام


ام مرام : ها متى الطيارة هتيجى


.......بدلع مايص : قريب اوى هاجى اشوف حبيبى


ام مرام : زى ماتفقنا باى << الله يستر مين دى ومن الى بتفكر فية ام مرام



عند ابو فهد وام فهد


ابو فهد : سما مقالتلكيش حاجة

ام فهد : انت عارف سما مش بتحكى حاجة

ابوفهد : تفتكرى علاقتها مع طلال كويس

ام فهد بباتسامة : انشالله كل حاجة تمام

ابو فهد " سما بنتى وعارف ان لسانها طويل الله يكون فى عونك ياطلال يابنى "



بسام

بسام " راح نشوف يالين مين هيجيب راس التانى "


ريم ومازن


ريم مش طايقة مازن بقالها مدة ومازن مش عارف يعمل اية ليها


ريم كانت لسة صاحية وحاسة ان فى ريحة عفنة << استغفرلله


ريم تشم مازن : بسام انت اتروشت ولا لسة

مازن باستغراب: اكيد امال هنزل ازاى عند اهلى كدا

ريم بقرف : ريحتك خايسة روح اتروش

مازن يشم نفسة : لسة متروش ما لحقت ريحة تحصل

ريم بقرف : ابقى غير الشور بتاعك ولا اعمل حاجة بجد ريحتك خايسة

مازن باستغراب نزل تحت قابل لمياء : لمياء هو انا ريحتى خايسة

لمياء باستغراب لاان معروف مازن بانة مهوس بالنظافة

لمياء : مين قال كدا

مازن : ريم بتقولى ان ريحتى خايسة

لمياء ضحكت وسابتة ومشيت

مازن : مالهم العيلة دى اتجنت

مازن نزل عند الوالدة وباس راسها وقعد يتقهوة معاها

لمياء : انا رايحة المول عايزين حاجة

مازن : اه هاتيلى معاكى شور ريحتة حلوة وعطور حلوة

ام مازن : لية يابنى

مازن : ريم تقولى ان ريحتى خايسة مع انى مش كدا

ام مازن بضحكة : مراتك حامل ياخبل

مازن باستغراب : مرات مين الى حامل <<< نسيبهم ونروح عند ابطال جدد


عند فارس وتولين

عايشين احلى حياة ومدو شهر عسلهم لاسبوعين تانى <<< الله يهنيهم

فارس وتولين فى تركيا وقاعدين فى كافى شوب

وتولين : بطل تبص على البنات

فارس : ما بناظر حدا حد يكون عندة القمر ويبص للنجوم

تولين بخجل : برضوا ماتناظرهم << الله يدومها عليكم




عند سما وطلال

استيقظت سما صباحا لتجد نفسها وحيدة على السرير الواسع .. وكانت ممتنة لهذا كي تجد الفرصة لتحلل مشاعرها ..

ما الذي ستحلله بالضبط ..لا تنكر انها تكن بعض المشاعر لطلال ولكن هل تعتقد انها استعجلت فى علاقتهم انها لا تعلم

سو شى واحد انها فرحة جدا وراحت سما لغرفة المكتب لانها سمعت صوت الهاتف واندهشت مما رات

بباقات الازهار الرائعة الجمال والمتعددة الالوان التي توزعت في الغرفة .. عشرات الباقات ذات النوع النادر التي


ملأت الغرفة برائحتها الزكية وجعلت قلب سما <<< وقلبى انا شخصيا >>> يخفق بقوة ووجنتيها تتوردان سعادة


..تناولت البطاقة المرسلة مع الأزهار وقرأت التوقيع الانيق المألوف عليها وخط طلال يقول باختصار


( إلى امرأة حياتي .. شكرا للسعادة التي تغمرينني بها )


اغرورقت عيناها بالدموع تأثرا بلفتته الرومانسية .. وتساءلت بحزن .. أي حمقاء كانت لتبعد عنها رجلا رائعا كطلال؟

أكل ما كان عليها فعله منذ البداية هو الاستسلام لمشاعرها فقط كي تحظى بكل هذه السعادة ؟





انا كدا تعبت وايد بجد واتمنى تحلوا الواجب واشوف تفاعل وزى ماتفقنا كل مايكون فى تفاعل كل مانزل البارات اسرع

الواجب

1 / مين الى كلمت ام مرام ؟ واية خطتهم ؟


2 / اية الموضوع الى الجد عاوز لين فيه ؟


3 / اية مفاجاة تركى لمرام ؟


4 / اية اكتر حاجة ماعجبتكم فى القصة لدلوق ؟


5 / اكتر ثنائى حبتوه فى القصة ؟؟


بس شوفتوا ازاى انا كريمة وعلى ماعتقد ان البارات طويل وايد واكيد انى استحق شوية تفاعل صح ولا لا
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #65  
قديم 09-20-2013, 06:05 PM
 
البارات التاسع <<< راح اعجل شوية فى الاحداث


لين راحت لمكت الجد والجد كان يشرب القهوة ومعاه ابو فهد بيناقشوا فى اوراق الشركة


دق دق دق

الجد : اتفضلى يالين

لين : مساء الخير

ابو فهد والجد : مساء النور

ابو فهد : استناذن انا يابا وانشالله نكمل بعدين

الجد : اتفضل .......... اقعدى يالين لين قعدت

الجد : انتى عارفة ان مصير كل بنت الجواز وان البنات العيلة معظمهم خدوا نصيبهم

لين : جدى تقدر تقول الموضوع

الجد : وفرتى عليا كلام بسام طلب ايدك وهو رجال ومن دهر رجال ومافى شى يعيبة خدى وقتك واستخيرى وقوليلى رائيك

لين بصدمة " عملتها يابسام ماشى انا وراك والزمن طويل " : مدامك ياجدى شايفة رجال ومايعيبة شى انا موافقة

الجد : استخيرى يابنتى دة زواج مش لعب عيال

لين : انشالله ياجدى

نروح مكان تانى


فى المطار


ام مرام بابتسامة شريرة : حمدلله على السلامة

روان بدلع مايص : الله يسلمك عمتو امال فين طلول حبيبى

ام مرام : عند بنت السورية

روان : تتوقع مفاجتى لية هتعجبة

ام مرام : اكيد ياحبيبى عمتك انتى <<<< اكيد مانكم فاكرين مين روان دى البنت الى حبها طلال ولو فاكرين انا قولت انه اتعرف عليها فى امريكا بس الى ماتعرفوا انها قريبته بس من جهة زوج ام مرام وهما خبوا علية علشان تقدر تلف علية


نروح مكان تانى عند سما وطلال


سما : أول و أخر مره أقصه


طلال بغضب : لا أنتي ما تفهمين


سما تحب طلال بخده : بس هذى المره الله يخليك


طلال مستأنس : لا لا . والله يا سما أن حركتي أنش واحد من شعرك يا ويلك مني


سما متضايقة : أف منك عنيد ورجع البوسه حقتي طلال يبتسم : حاضر ولا يهمك


طلال يقرب من سما ويسمعوا صوت تحت زغاريط <<< انا متاكدة انكم افتكرتوها للين بس هيا ل........................



تعالوا نروح لمكان تانى عند مازن وريم

مافيش احداث جديدة بالنسبة ليهم بس مازن فرحان بان ريم حامل وانه هيجلية طفل منها بعد كام شهر


ماجد ولمياء

ماجد اتقدم لمازن ولسة مرضوش عليهم وبسام كل مايقول للمياء نقول دلوق تقول لا بعدين


تركى ومرام

تركى : تعرفى يامرام انى هخطب الاسبوع دة


مرام بصدمة : الف مبروك

تركى بخبث : لازم تيجى الخطوبة

مرام : اكيد هاجى

تركى : مش عاوزة تعرفى مين سعيدة الحظ

مرام : لا اكيد زوقك حلو ...........سمعت صوت الزغاريط امم تركى لازم اقفل وانشالله الف مبروك عن اذنك



ننزل تحت عند العيلة كلها مجتمعة ابو فهد والجد وام فهد وام مرام و........


ام مرام : اعرفكم ياجماعة وشافت طلال وسما نازلين ........... روان بنت اخو زوجى الله يرحمة


طلال بصدمة : روان

سما استغربت من طلال : تعرفها

طلال بتوتر: ها لا لا ابدا هعرفها منين

سما باستغراب: طيب هدى حالك

ام مرام : اية ياطلال مفتكرتش مرام

سما : واية يعرف طلال بروان

ام مرام بصدمة مصطنعة : اوبس هو مقالكيش انها كانت حبه الاول فى امريكا وانها حب 4 سنين دراسة


سما بصدمة بس اداركت حالها وبدلع لايق : طلول حبيبى مايخبى عنى شى واديكى قولتى يام مرام كانت لكن هلا انا حبة الوحيد والاكيد ولا اية ياحبيبى


طلال بباتسامة : اكيد ياروح قلب طلول

ام مرام وروان معصبين والباقى فرحانين بهجوم سما عليهم


الجد : واية جاب بنت اخو زوجك هنا

ام مرام : لو ممكن يابا تخليها تقعد معانا شهر بالكتير بس لانها مش لاقية مكان تقعد فية يرضيك اردها

الجد غصب عنه : لا ولا يهمك البيت بيتك

ام فهد : طلال يابنى خد مراتك وروحى البيت التانى علشان هناك الجو احلا هنا الجو بقى خنيق

روان بدلع : لية ياخالة يروحوا من هنا خليهم بدل التعب عليهم ولا انتى خايفة على زوجك منى ياسما ليكون لسة بيحبنى

سما : ومين انتى لحتى اخاف منك او اعملك حساب حتى مشكلة الناس ياحبيبى انها بيفتكروا نفسهم حاجة وهما فى الاخر ولا اى حاجة يالة ياحبيبى طلول علشان ننام عن اذنكم تصبحوا على خير


الجد وام فهد وابو فهد : تلاقى الخير

ام مرام بهمس : انشالله تنامى ماتقومى ياخطافة الرجالة


دى كانت الاحداث بسيطة لانى بعد هيك هعجل فى الايام


لو لقيت تفاعل ولو بسيط بكرة يكون التكملة عندكم
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


 

مواقع النشر (المفضلة)


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
روايتي الاولى {هل انتي فتاة ام ......} غموض-اكشن-رومانسي-كوميديا MEeMEe 1998 روايات و قصص الانمي 22 02-15-2017 11:14 PM
روايتي الاولى للمنتدى(احبه واعشقه ولكن هل...........سيعلم)بقلم عاشقة قصصي الانمي عاشقه قصص الانمي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 66 01-31-2015 05:54 AM
روايتي كنت اكره الدراسه والان هي افضل مافي حياتي الهوكاغي ميناتو أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 24 09-03-2013 09:49 PM
يريديني ان اكون مثلما يريد..احبه ولكن حياتي في خطر..روايتي الاولى كايلي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 132 05-11-2013 06:20 AM
(اوساكو المغنيه) روايتي الاولى مشتركه مع فتاة انميه طلة الانمي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 7 10-29-2012 03:44 AM


الساعة الآن 10:33 AM.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.

شات الشلة
Powered by: vBulletin Copyright ©2000 - 2006, Jelsoft Enterprises Ltd.
جميع الحقوق محفوظة لعيون العرب
2003 - 2011