عيون العرب - ملتقى العالم العربي

العودة   عيون العرب - ملتقى العالم العربي > عيـون القصص والروايات > روايات طويلة > روايات كاملة / روايات مكتملة مميزة

روايات كاملة / روايات مكتملة مميزة يمكنك قراءة جميع الروايات الكاملة والمميزة هنا

 
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #86  
قديم 09-26-2013, 10:22 PM
 
تكملة <<< لانى عارفة التفكير هيقتلكم


****************

شافته متمدد ع سريره عليه بيجامه سودا ومرجع راسه ع ورى وإيده ع جبينه ومغمض عيونه...

تجمدت مكانها وتحس دقات قلبها وقفت لمافتح عيونه وبانت الصدمه ع وجهه لماشافها....

ليــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــن....


‏ شدت قبضتها ع الصينيه اللي حستها بتطيح من يدها...لماشافته قام وجا لها وهوللحين متفاجأ....

نزلت راسها وهي تحس الدم اللي في راسها يحترق...لماأخذ منها الصينيه وحطها ع الطاوله و هو يناظرفيها مومصدق...

قالت بتبعد نظراته عنها والحروف يالله طلعت من فمها: آ..كيفك..

إبتسم وقال وهو يمسك يدها: أكيد بخير...والقمر قدامي...

سحبت يدها وقالت:سلامات ما تشوف شر...

بسام:الشر مايجيك ياقلبي....

تعلقت نظراتها ع عيونه لحظات وماتسمع غير نبضات قلبها...سكتت ماتدري إيش تقول ..ناظرت في صينية العشا

وقالت:ليه مو راضي تاكل....

إبتسم وقال:راح آكل بس من يدك...

إنهبلت وماعطاها فرصه ...سحبها وجلسها جنبه...

إنحرجت مره وتحس الجو حار وإنعدم الهوا حولها.... خلاها غصب تأكله وهي متضايقه من الوضع...

مومصدقه إنها قاعده جنبه وبغرفته وتأكله من يدها بعد

وهي اللي عمرها ماتنزلت وأكلت طفل تأكل بسام اللي سوت مناحه لما خطبها وإنغصبت عليه ولابعد تكرهه..

تركت الشوكه وقامت..مسك يدها وقال: ع وين..

فلتت يدها من يده بقهر وقالت: بطلع ..

مشت للباب بتطلع ومسكها من ذراعها:لين شفيك..

فلتت ذراعها من يده وقالت:مافيني شئ..باي

طلعت من غرفته ونزلت تحت بسرعه وصدمت في ريم اللي كانت بتطيح:بسم الله...شفيك

لين:ما..فيني شئ...أهلي طلعوا

إبتسمت:توني بروح أناديك...لأنهم ينتظرونك برى....آ...

قطعت حكيها لما مشت لين بسرعه وهي تأشر بيدها:باي...

إستغربت وضحكت لما جا في بالها إن أخوها أكيد سوى لها شئ أحرجها وخلاها بهالشكل...

**************


مر شهر على ابطالنا اسفة بجد بس لازم اخلص الرواية قبل ماتبدتى امتحانتى لانى بجد عندى عجئة وهقولكم اهم الاحداث بسرعة


روان بتبعت رسايل لطلال بان سما بتخونة وانها لاعوبة ومن هيك اشياء ولدرجة ان طلال شك فى سما وبقى كل شوية يقولها رايحة فين وجاية منين لدرجة ان سما اتخنقت وشبت خناقة قوية بينهم ومن سعتها سما مش مسامحة طلال ابدا


******************

دخلت البيت وشافت طلال قدامها
..
طلال :وين كنتي...

سما ناظرته:كنت في البيت تحت .ولاتخاف إختك كانت معاي روح أسألها... وراحت غرفتها ...

إنقهرطلال منها مرره...موقصده شئ بس تفاجأ لماشافها موموجوده...وهي ماقالت له...

كلما بغى يقرب منها تصده.... طول الأيام اللي فاتت هو يحاول يعتذر ويحسن علاقته معاها وهي مومعطيته فرصه...

هو مايلومها لأن اللي سواه فيها مو شوي ...هوبعد ماكان يسمعها ومومعطيها فرصه تدافع عن نفسها واللحين هي
ردتها له....

مايلومها ع صدها بس هومو قادر يصبر....اللحين بس حس فيها....

تنهد بضيق ودخل غرفته وأخذ شنطته لأنه بيسافر فرنسا ... دق عليها باب غرفتها وفتح الباب

شافها تمشط شعرها قدام المرايا.. ناظرت في إنعكاس صورته المرايا ونزلت عيونها ع شنطته

طلال:بسافر فرنسا اللحين ..

لفت تناظره وسكتت وماقالت شئ...

طلال:ماراح تسلمين...

عطته ظهرها وهي تقول:مع السلامه...

حست بإيده ع كتفها ولفها ناحيته وباس جبينها...وأخذ شنطته وطلع...جلست ع الكرسي ودموعها في

عيونها ....

موقادره تسامحه في هالسهوله ..

*************



إنقهرت كثير بتموت من القهر لماقالت لها أم فهد إن بسام يبغى زواجهم في بداية الشهر الجاي
..
ليه يحدده ويخليه قريب حتى مايمديها تجهز ....تأففت بضيق ورمت فرشاة الشعر من يدها وجلست ع
سريرها... أخذت جوالها مقهوره ودقت ع رقمه وأعصابها بتفلت....

:هلاوالله حبيبتي...

إنربط لسانها لماسمعت صوته وخصوصا كلمته...وقلبها يدق بقوه ..

:آلو حياتي وينك..

شدت قبضتها ع الجوال وودها تلعن خيره ...إيش فيها موقادره تفتح فمها وتقول الكلام اللي بتكرهه فيها ... وين قهرها


وغضبها ...تبخر لماسمعت صوته وكلمات الغزل منه أول مره يتغزل فيها ..أول مره تحس بالإحساس هذا حتى لماكانت


تسمع كلمات الغزل من اى حدا ما كانت تأثر فيها التأثير هذا...

إبتسم وهو يعرف حاجبه :قلبي إنتي معاي...

بلعت ريقها وقالت:مـ معاك...آ كيفك..

زادت إبتسامته وقال:تمام دامي سمعت هالصوت...إنتي كيفك..

لين:بخير...

بسام:أول مره تدقين علي ..إشتقتي لي..

لين بسرعه:لا بس كنت بقولك ليه تقرب موعد الزواج..

بسام بابتسامه وهمس:ماقدر أصبر أكثرمن كذا ...الشوق ذبحني ..وإنتي أكيد ماترضين علي أموت وأتركك...


كل تبن ياحمااااار...نفسها تخنقه <<< عفوا على السب بس كدا التاثير كان


تحس حرارة الغرفه إرتفعت..أخذت ريموت التكييف ورفعت البروده وهي تقول بعصبيه:مع السلامه..

وسكرت الجوال...

ناظر في جواله وضحك...والله لا أخليك تنسين إسمك وغرورك اللي مخليك ماتدرين عني طول هالسنين...وأنا اللي


ميت في هواك...باس الجوال ...وأخذ مفاتيحه و طلع من غرفته...

*************


رفعت راسها وشافت سما تناظر جوالها بضيق وسرحانه...

ريم:سما إنتي تنتظري مكالمه...

إنتبهت عليها:إممم لا....

ريم:طلال إتصل...

سما:لا ...

سكتت ريم وهي تشوف سما

شكلها متضايقه لأن طلال ماإتصل عليها....

ريم:سما شرايك تجين تنامين عندنا دام طلال موموجود...

سما:أيوه أنا فكرت كذا ...

ريم قامت: أجل قومي جهزي أغراضك...

قامت سما ودخلت غرفتها ناظرت جوالها وتنهد بضيق وقهر
ورمته ع السرير...

***************

بنات هو جزء بسيط او معلومه هقولها مرام وافقت على الى تقدملها من غير ماتعرف مين هو ومن سعتها بطلت تكلم تركى على الانترنت لانة كدا حرام


كفاية كدا بقوة اطول بارات كتبتة فى حياتى ابغى توقعات وسورى لو فى اخطاء املائية
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #87  
قديم 09-27-2013, 12:30 PM
 
حلو جميل جدا
ربنا يوفقك في امتحاناتك ويعينك ويعينا
بس البارت روعه جدا
__________________

من السهل ان تضع يدك على فمك كي لا تتكلم
ولكن من الصعب ان تضع يدك على قبلك كي لا يتألم
  #88  
قديم 09-27-2013, 01:15 PM
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الورده السمراء مشاهدة المشاركة
حلو جميل جدا
ربنا يوفقك في امتحاناتك ويعينك ويعينا
بس البارت روعه جدا


شكرا اليك اختى واتمنى القى تفاعل اكتر
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #89  
قديم 09-28-2013, 02:45 PM
 
الباااارت رووووووعه

نزلي البارت بأسرع وقت ممكن
__________________
  #90  
قديم 09-28-2013, 04:51 PM
 
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المظلومه الصغيره مشاهدة المشاركة
الباااارت رووووووعه

نزلي البارت بأسرع وقت ممكن

سورى مش هنزل لاحد غير لما القى تفاعل
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


 

مواقع النشر (المفضلة)


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
روايتي الاولى {هل انتي فتاة ام ......} غموض-اكشن-رومانسي-كوميديا MEeMEe 1998 روايات و قصص الانمي 22 02-15-2017 11:14 PM
روايتي الاولى للمنتدى(احبه واعشقه ولكن هل...........سيعلم)بقلم عاشقة قصصي الانمي عاشقه قصص الانمي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 66 01-31-2015 05:54 AM
روايتي كنت اكره الدراسه والان هي افضل مافي حياتي الهوكاغي ميناتو أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 24 09-03-2013 09:49 PM
يريديني ان اكون مثلما يريد..احبه ولكن حياتي في خطر..روايتي الاولى كايلي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 132 05-11-2013 06:20 AM
(اوساكو المغنيه) روايتي الاولى مشتركه مع فتاة انميه طلة الانمي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 7 10-29-2012 03:44 AM


الساعة الآن 05:54 PM.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO
شات الشلة
Powered by: vBulletin Copyright ©2000 - 2006, Jelsoft Enterprises Ltd.
جميع الحقوق محفوظة لعيون العرب
2003 - 2011