|
روايات و قصص بالعاميه قصص و روايات باللهجه العاميه |
| LinkBack | أدوات الموضوع | انواع عرض الموضوع |
#6
| ||
| ||
__________________ كبريائى سر انؤثتى روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن http://vb.arabseyes.com/t423156.html |
#7
| ||
| ||
* البارات الثالث * مازالت ملك فى الدوام وباقى من الوقت ساعة بالتمام والكمال تعالوا نشوف اية الى بيحصل فى شركة الاستاذ زياد : ملك وهي ماسكه الورقه : يعني بكره كلشي يصير جاهز ، وبتدت تشتغل فى اخر ملف كان قدامها وبتحاول على قد ماتقدر انها ما تخلى المزعج << المقصود المدير العزيز >> انة ما يحاول يشوف منها تقصير لحتى ما يهينها مرة تانى ، وماحست في الوقت إلا قبل نهايه الدوام بساعه ملك : حلو بسرعه مر الوقت ، طالت جهت المكتب شافت زياد واقف قدام الشباك الكبير وحاطط يدية فى جيوبة والشمس على وشك الغروب وشكلة كان يجنن ملك بتكلم حالها : اية ياملك صحصحى لنفسك اهتمى بشغلك وبس سامعة شغلك وبس خذت لها نفس ، لو يسكر النوافذ دى كلها يعنى اية لازمتها <<< بوصفلك الدور الى فية ملك الدور عبارة عن ممرات وغرف كبيرة بس الشى الاساسى فية انة ما فى فواصل بمعنى ان مكتب المدير كله شبابيك حتى الباب من الزجاج وكل المكاتب كدا ماعدا جزء مش كدا بس دة معزول اتمنى وضح يعنى دلوق الى داخل او خارج المكتب يقدر الكل يشوفة . وطلعت الاي فون مالها وقعدت تلعب فيه علشان الوقت يمشي بسرعه بس مابداها تفتحه إلا دق التلفون ورفعته وطالعت زياد ملك : اومر استاذ زياد : تعالي ، وسكر في وجها ملك: مالت عليك ، ووقفت ودخلت المكتب ، اومر استاذ زياد : شفيك بعيده قربي ملك وقفت قدامه : امر زياد : قبل ماتمشين سكري النوافذ بتاعت المكتب ملك رفعت حاجب : وليه مو انت الي تسكرها انا مو جايه خدامه عندك جايه اشتغل زياد: وهذا من ضمن الشغل ملك عطته ظهرها : للأسف اني مراح اسويه دبر احد غيري ، وطلعت زياد ابتسم : حلو ملك طالعت الساعه باقي نص ساعه بس وقالت تتصل فى تولين وتعالوا نشوف اية الى بيحصل : تولين ببتسامة كانها شايفاها : يامساء الورد والياسمين على عيون الحلوين يالة احكيلى اية حصل فى اول يوم واية اشكال الموظفين وكيفك فى الشغل وعملتى اية اول ماجيتى ملك : لحظة لحظة كل دة اجاوب علية امتى ادينى فرصة حتى ارد المساء اممممممم اولا محصلش حاجة الموظفين عادين يعنى والشغل تمام الحمدلله انتى اخبارك اية انتى لسة فى الدوام تولين ببتسامة : يس انا الحمدلله تمام اخبار المدير اية خاطب ولا ملك ببتسامة كاملة : ههههههههههه ديما تفكرى كدا اولا السخيف الى عندينا او زى ما بتحبى تنادية المدير ما يطاق بالمرة انسان معقد وبارد و تولين باستغراب : كل دة حرام عليكى اكيد حلو مش معقول كل دة فية ملك : وازيد بامانة الله يكون فى عون زوجتة تولين باستغراب : الة ماقولتيلى اسمها اية الشركة الى انتى فيها نسيت اسالك ملك : شركة ال............... تولين بتفاجا : انتى تعرفى دى شركة مين ملك باستغراب : لا شركة مين تولين : دى نفس الشركة الى بشتغل فيها يعنى دى شركة ابويا بمعنى اصح السخيف يبقى ملك بتفاجا : اخوكى تولين بضحكة : اخويا السخيف مدام طلع اخويا يبقى ليكى حق تقولى عليه كدا ... بحزن على حال اخوها ... بس صدقينى ياملك هو مكنش كدا بس يالله الله يسامح الى كان السبب ملك : المهم اية رائيك نطلع مول بدل االطلعة الى اتلغت تولين : اكيد موافقة بعد الدوام بكرا نطلع سوا اية رائيك ملك : تمام سيا <<>> تولين : سيا <<>> ناظرت ملك الساعة لقتها 6 بالظبط وقالت يالة تلحق تطلع قبل ما يختفى نور الشمس نهائى وخذت اغراضها ومشت بدون ماتلتفت ونزلت من الدرج ، ويوم وصلت على طول لفت بلا ارادى الى مكتب زياد ولقتة بيناظرها حست سعتها احساس غريب بس طنشت وكملت مشى << يمكن انتوا تعرفوا اية الاحساس دة **************************** زياد كان يراقبها لمن اختفت وفي نفسه : يومين بس واحس، ونكسر القلم الي في يده ، طالع القلم وأستغرب من نفسه كيف انكسر ****************************** وصلت ملك البيت ولقت ملاك واتفاجات انة رجع بسرعة وحصل الاتى : ملاك ببتسامة : اهلين بالى ناسينا ملك ببتسامة : حمدلله على السلامة ما طولت السفرة دى ملاك : خلصت الشغل بسرعة وجيت فى اخت تشوف اخوها بعد سفرة تقولة ما طولت ملك : لا تنسى قولتلك حمدلله على السلامة واسال المشاهدين ملاك : اكيد هيقفوا معاكى مش انتى البطلة لكن انا اهئ اهئ ليا رب <<< علشان ما تملوا بس من الرواية نكمل ملاك : اية رائيك نطلع نتعشى فى مطعم بدل الاكل الى اتحرق دة ملك وهى بتشوف البيض وهو اسود والتوست اتكسر وحالة غريبة : يالة بس ترا على حسابك ملاك بسخرية : متى دفعتى انتى اصلا راحت ملك واتجهزت ولبست تيشرت ازرق للركبة وتحتة بنطلون ابيض وفوق شعرها كاب وكعب ازرق غامق واكيد فاكرين ان ملك قصير حبة اممممممم حبتين علشان الرقابة بس ****************************** وصلوا المطعم ملاك فتح الباب لملك ونزل هو وهيا ودخلو المطعم وكان كالاتى : ملاك : وين حابب نقعد ملك اشرت على طاوله يم جدار كله مرايات : هناك ملاك لما وصل لطاولة : موقع حلو ملك بغرور مصطنع : اجل على بالك انا مأختار شي وبس ملاك قعد على الكرسي : ايش هالثقه مش لابقلك الغرور ملك قعدت : الثقه مطلوبه ياخويا مش غرور ملاك ابتسمت : ياختى كل حاجة عليكى تجنن مش بس تهبل ملك استحت من شافت القرسون جا واكيد سمعهم وسكتت حط المنيو وابتسم لهم ومشى ملاك فتح المنيو : ايش حابة تاكلى ملك : ابي شي حار ملاك : تصدقين حتى انا اشتهيت ملاك اشر حق القرسون ملك :هتطلب اية ملاك : دجاج بالزبده ملك : وانا كمان زيك ملاك : طيب جا القرسون : اومروا ملاك: 2 دجاج بالزبده بيبسي وبس القرسون : ممكن المنيو ملك خذتهم وكانت بتعطيهم لقرسون بس ملاك اخدهم منها وهو الى ادلة المنيو ملك : لية كدا ملاك : انتى عارفة انى اغار عليكى من اى رجال ملك : بس من متى دة ملاك : مالت عليكى وانا الى خايف عليكى وبح ملك قاطعته : خلاص شكراً حياتي ملاك : العفو ملك : اخبار الشغل معاك ملاك : على طارى الشغل مش دى صديقتك تولين الى قاعدة على الطاولة هناك ملك لفت وجات عينها فى عين زياد الى لسة ملاحظة انة منزلش عينة عنهم : ملك : اها دى تولين .... ولاحظت ان زياد وجهة كلام لتولين وبعدين تولين التفت وشافتها جاية ناحيتهم : تولين ببتسامة : مقولتليش لية انك جاية كنا جينا سوا ملاك ببتسامة : اخبارك تولين تولين بخجل لانها ما لاحظت انها مسلمتش : اهلين ملاك انا الحمدلله انشالله تكون بخير ملاك ببتسامة : اتفضلى اقعدى معانا تولين بخجل : ما ابغى اتقل عليكم ملك ببتسامة : لا تقول ولا حاجة مفيش الكلام دة بينا وبعدين ملاك مش مدايق صح ولا ملاك ببتسامة : لا ابدا تنورينا تولين : بنادى زياد واجى لو ماعندكم مانع ملك كانت بترفض بس ملاك رد وقال عادى راحت تولين تنادى اخوها ملاك لاحظ ان ملك فيها حاجة : ملاك : مالك ملك فيكى حاجة ملك : اخوها يبقى المدير السخيف الى حكتلك عنة ملاك ببتسامة : اها المدير الى ناظرك وانتى ماشية ملك بخجل : قولت حاجة كتير عليه اشمعنا دى الى افتكرتها ملاك بخبث : عندى فكرة هتعجبك ملك وهى عارفة افكار ملاك : الى هيا ملاك وشوشها : ها اية رائيك ملك : بس تولين تعرف انك ملاك غمزلها : ما تقلقى مش هتقول حاجة وجات تولين ومعاها زياد الى كان باين علية شوية وعيونة هتطلع وقعد زياد قدام ملك وجنب ملاك وتولين جنب ملك وقدام ملاك اتمنى وضحت : ملاك ببتسامة جذابة : الة استاذ زياد خطيبتى قالتلى انك مديرها صح دة ولا انا فهمت غلط زياد باستغراب : تقصد مين استاذ ملاك ملاك باستغراب مصطنع : ما تعرف خطيبتى ملك مش معقولة متعرفش السكرتيرة الى عندك تولين باستغراب وبهمس لملك : خطيبك اخوكى هلوس ولا اية ملك عاجبها الحرب الى قدامها وبهمس : اسكتى ابغاه يفش غليلى من السخيف اخوكى قال انا اعمل قهوة قال تولين بضحكة خفيفة وبهمس : كل دة علشان قهوة يامفترية ملك لاحظت انك زياد بيستاذن وملاك بيسلم وبعدين تولين مشيت وملاك دفع الحساب واتقفل المطعم وكمان البارات لان البارات الثالث خلص ياحلوين اتمنى انى وفيت بوعدى بارات طويللللللللللللللللللل وحلو واظن انة كافى ويستحق شوية تفاعل وبكرر مازلت اقبل اى نقد سوا بالايجاب او لا واتمنى تفاعل انتظرونى فى البارات الرابع والقادم الواجب / 1 / عجبتكم البداية لرواية ام لا ؟؟ 2 / رائيكم على الرواية بشكل عام هى والابطال ؟؟ * سيا <<>> *
__________________ كبريائى سر انؤثتى روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن http://vb.arabseyes.com/t423156.html |
#8
| ||
| ||
* البارات الرابع * فى المطعم ملاك ببتسامة : اعتقد كدا اخدتى حقك ونص منة ملك : ثانكس اليك ديما تعباك بس ما شوفتش شكلة وهو منصدم ملاك بجدية : مش شيفاها غريبة مدير ينصدم لمجرد سكرتيرة مخطوبة ملك باستغراب : بمعنى ملاك ببتسامة : خلى بالك على نفسك ولو حد داسلك على طرف سبينى انا اتصرف ملك بادلتة الابتسامة وكملوا الاكل <<< تعالوا نشوف اية الى حصل لما مشيوا زياد وتولين ********************** * موقف العربيات * زياد جاب العربية وركبت تولين واستغربت هدوء زياد بس ايقنت انة زى ما بيقولوا هدوء ما يسبق العاصفة تعالوا نشوف : زياد " ما بعرف لية لما قال انهم مخطوبين انصدمت ماتوقعت ابدا تكون مخطوبة ...... اصحى لنفسك يازياد انت المدير وهى السكرتيرة اه بس يالقهر اكيد هى سعيدة معاه ...... لا يازياد لا تفكر فيها دى زيها زى غيرها كل البنات غدارين بس دى مكملتش يومين وخلتنى كدا انا زياد ال.......... الى الكل يخاف منى تيجى واحدة زى ملك تقلب كيانى كدا اه بس " <<< وفاق على صوت تولين وهى بتصحية من دوامة افكارة تولين باستغراب : زياد انت بخير زياد بعصبية : انتى اسكتى خالص اصلا انا غلطان انى وافقت اطلعك تولين بدموع فى عينها : لية انا عملت حاجة ضايقتك زياد " صدق هى عملت اية اية حصلك يازياد " زياد باسف : ما تزعليش منى ياتوتو ضغوط فى الشغل وطلعتة عليك وحابب اشوف غلاوتى عندك هتتحملينى ولا لا تولين وهى باصة على الشباك وعاطية دهرها لزياد : ضغوط الشغل ولا زياد : لا ضغوط فى الشغل <<< راح زياد محود على باسكن واخد ليها ولية كانة بيصالحها ومشيوا وتعالوا نشوف ******************** ملك من اول مادخلت الغرفه لبست لها بجامه وحطت راسها على المخده : نامي لا تزعجين نفسك بأفكار ********************* * في يوم جديد * الساعه 8 الصباح ملك على اخر لقمه قامت وعلى طول طلعت راحت السياره واستنى ملاك وبعد فتره وصلت للشركه ةعلى طول توجهت لمصعد ملاك وهي تفكر : ما سألت تولين هيا في أي دور ، ودي أسأل المدير بس مراح اسأله وبالظبط الساعه 9 دخلت الدور إلي اهي فيه وراحت مكتبها وطالعت مكتب زياد موجود قعدت على الكرسي تاخذ نفس وفي هالوقت دق التلفون : ملك"رحمتك يارب" : الووو زياد : تعودي من اول ماتجين على طول جيبي لي قهوه ، وسكر في وجها ملك من القهر بسرعه قامت ودخلت المكتب وبعصبيه : خير تسكر في وجهي دة مش زوق ياستاذ زياد ببرود : مره ثانيه استأذني قبل ماتدخلين ملك تحس انا ودها تقتله : كيفي ، وطلعت وقعدت على طول على المكتب وفي هالوقت دق التلفون ورفعت بعصبيه : خير زياد: تعالي ملك بنرفزه : لية زياد بحده : قلت تعالي ملك خافت من صوته ماتدري ليه : طيب ووقفت وتوجهت للمكتب ودخلت ووقفت يم الباب : اومر استاذ زياد ببرود : قعدي ملك قعدت على الكرسي وهي ساكته زياد : اللحين انتي شفيك معصبه ملك رفعت حاجب : مين قال اني معصبه زياد : وجهك ملك : شكلك غلطان زياد :ملك توك من بديتي الشغل صار لك يومين واتوقع انا الشغل موعاجبك ملك : هم استنتاجك غلط زياد بحده : وهالحركات إلي تسوينهم ، وعلى العموم ، لك مهله اسبوع إذا ماتعدلتي بتنفصلين ملك كانت بتتكلم بس سكتها زياد : قلت اسبوع وماأبي اي كلام ملك وقفت : أي شي ثاني زياد رفع حاجب : جيبي لي قهوه ملك ببتسامة خبيثة : تأمر امر استاذ زياد ، وطلعت وعلى طول راح تسوي القهوه زياد بيفكر : مانى متطمن لابتسامتها <<< سمحونى عارفة انكم لما تقروا الباقى زياد هيصعب عليكم بس كيدهنا عظيمة ***************** * عند ملك * وهي قاعده تسويها في نفسها : صحيح انا شفيني عليه هذا شغل السكرتيره بس بامانة ما بعديها ليك ياستاذ زياد خلصت ملك القهوة وراحت لمكتب المزعج زى ما هيا بتسمية ودقت الباب : زياد ببرود : اتفضلى ملك ببتسامة : اتفضل القهوة استاذ زياد زياد باستغراب : انتى متاكدة انك مش عاملة حاجة ملك ببراءة : انا عملت القهوة الى انت طلبتها وبس <<< قولتلكم متتخدعوش فيها زياد شرب شوية وقعد يكح يكح يكح ملك خافت وجابتلة ماية وبعد ماهدى : زياد بعصبية : انتى مجنونة تحطيلى ملح فى القهوة ملك ببراءة : ماخدتش بالى صدقنى استاذ زياد بامر : اشربيها ملك بتفاجا : ها زياد بامر : بقولك اشربى القهوة الى انتى عملاه ملك بتبلع ريقها : لا مش بحب القهوة زياد بامر وعصبية : قولت اشربيها ملك ببراءة : حرام حطيت ملح كتير زياد : وبتعترفى كمان مشالله اشربيها ملك : زياد زياد انصدم اول مرة تقولة اسمة كدا لاول مرة يحس ان اسمة جميل لدرجة دى ولية نغمة خاصة ملك : صدقنى ما بعيدها بوعدك زياد لف دهرة : اتفضلى على مكتبك **************************** ملك اول ما صلت للمكتب قعدت تخلص فى الملفات الى قدامها وكل يوم تحس ان المزعج بيزيد عليها الشغل مع انها مش فارقة بس بجد الشغل بقا متعب عليها خذت الملفات وتوجهت لمكتب زياد ودقت الباب واشر لها تدخل دخلت وحطت الملفات على الطاوله : ملك : خلصت الملفات الي قلت لي عليهم زياد وهو يفتح الملفات ويشوفهم : استريحي ملك قعدت تستني يقول لها شي زياد وهو قاعد يقرى وفع حاجب : على اي اساس تغيرين ملك : على اساس هالكلام بيطلع نتايج اكثر وانت شوف بنفسك زياد سكت وهو قاعد يكمل الملفات بعد ماخلص سكرهم : صراحه ماتوقعتك تكونين شاطره بهاذي الأشياء اهنيك ملك تذكرت ابوها وجات لها العبره : شكراً ، ووقفت ، اي شي ثاني زياد : اي اتوقع بعد شوي راح تدق شركه .... وتاخذ موعد خلي الموعد يوم السبت ملك : طيب ، عن اذنك زياد: اذنك معاك طلعت ملك ومن اول ماقعدت دق التلفون : الو ... : السلام عليكم والرحمه ملك : وعليكم السلام .....: معاكم شركه ..... ملك: ايوه ...: حبيت اخذ موعد علشان اقابل المدير ملك : في يوم السبت ...: الساعه كم ملك : 3 العصر ....: اوك شكراً ملك : عفواً ، وسكرت السماعه ، شافت تولين جايتها ملك : هلا بيك تولين حطت لها كاس الكبتشينو على الطاوله : هلا بيك ، وهذا لك بيريح اعصابك ملك ابتسمت : شكراً حياتي تولين : العفوا ، ملك ممكن سوال ملك بأبتسامه :اومرينى تولين بتوتر : الى حصل انبارح لية ملك ببتسامة : سبق وقولتلك تولين : بس مش معقول دة كلة علشان قهوة ملك ببتسامة : مقولتلكيش اية حصل انهاردة تولين ببتسامة : لا احكى ملك حكتلها على كل الى حصل تولين ببتسامة : غريبة اخويا عمرة ما ساب حد من غير عقاب اظهار حاجات كتير بتتغير على يدك ملك بتوتر : طيب احكيلى انتى اية حصل انبارح تولين ببتسامة قالت كل الى حصل من طقطق لسلام عليكم ومر الدوام طبيعي ماصار فيه اي شي مهم وقبل نهايه الدوام بنص سرعه دق التلفون ورفعته ملك: مرحبا ملاك ببتسامة : اخبارك ياقمر ملك ببتسامة : انا الحمدلله ماكانك شايفنى الصبح على الفطار ملاك : اشتقتلك اعمل اية ملك بتسامة : قول غير كدا << وهى بتتكلم لفت نظرها ان زياد مركز نظرة عليها وخافت شوى لان نظراتة كانت ترعب شوى ملاك ببتسامة : متى ينتهى الدوام ملك ناظرت الساعة : وقالت فاضل عشر دقايق ملاك ببتسامة : خلاص انا باجى دلوق ....... وبنبرة خاصة ..... ملك ملك : اومر ملاك : خلى بالك من نفسك ..... وسكر الخط ملك " غريبة دى تانى مرة يقولهالى ابتديت اخاف منك يازياد لدرجة دى سببتلى رعب اوف يالة كلها عشر دقايق وانتبهت على صوت التلفون " ملك : اومر استاذ زياد : تعالى وسكر الخط كالعادة ملك : اوف كانة محدش علمة اداب الكلام صدق مزعج << وراحت لمكتبة زياد : اعتقد انك فى شغل هنا انسة ملك ملك : حصل منى حاجة استاذ زياد : يعنى مكان للشغل مش لغرامياتك مع خطيبك انسة ملك ملك باستغراب بس ماحبت تزيد لانها لسة حاسة بشوية رعب : تومر استاذ زياد زياد وهو يناظر الساعة : اتفضلى الدوام خلص وطلعت ملك ولقت ملاك وراحت تركب وفاجاة نظراها راح فوق وكما توقعت زياد باصص عليها بنظراتة الى بقت ترعبها وخلص الدوام وخلص البارات واتمنى يكون طويل وكفاية ويكون فى تفاعل باذن الله الواجب / 1 / عجبتكم البداية لرواية ام لا ؟؟ 2 / رائيكم على الرواية بشكل عام هى والابطال ؟؟ * سيا <<>> *
__________________ كبريائى سر انؤثتى روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن http://vb.arabseyes.com/t423156.html |
#9
| ||
| ||
* البارات الخامس * فى بيت ملك كالعادة ملاك دخل وبيجهز الفطور الة ويسمع صوت ملك العالى <<< تعالوا نشوف اية الى بيحصل عندها *************************** فى غرفة وردية وجميلة وكبيرة تعيش الاميرة وبطلة روايتنا وتحس بازعاج وانها مش قادرة تصحى تعالوا نشوف فى احلامها اية الى مضايقها : " ملك بتحاول تتكلم ومش قادرة وعاوزة تطلع حاسة نفسها متكتفة والدنيا ضلمة ومش شايفة حاجة وفاجاءة شافت طريق قدامها ولقت نفسها فى عربية وكان جنبيها ........... وكانت راحة تتكلم الة شافت عربية جاية صوبهم واااااا: ملك صحيت مفزوعة : بسم الله اعوذ بالله من الشيطان الرجيم استغفرالله العظيم ......... <<< دخل ملاك ملاك وهو حاضنها وبيمسح على دهرها : ملك اهدى اهدى مجرد حلم ملك ببكى : شوفتة بامانة شوفتة صدقنى ملاك ملاك : اهدى ياحبيبتى اهدى مجرد حلم <<< وهو فى نفسه خايف عليها وخصوصا ان انهاردة يوم غير عن اى ليوم بعد ساعة فى نفس البيت ملاك اعاد تحضير الاكل بدل الى برد وشاف ملك نزلة وتعالوا نشوف : ملاك ببتسامة خالية من اى مرح : بقيتى احسن دلوق ملك بهدوء : الحمدلله ملاك ببتسامة : الحمدلله الفطور جاهز ملك بهدوء : لا مش عاوزة افطر بروح العمل واخد اجازة من المدير ملاك بياس : خلاص اول ماتاخدى الاجازة وتمضى انا بكون هناك ملاك بهدوء : سلام ******************** اولا بوصف بيت ملك وهو نفس بيت ملاك يعنى نفس التصميم بيت ملك من دورين الدور الاول من 4 غرف وصالة وااتنين حمام << اكرمكم الله >> ومطبخ كبير ومطبخ تحضيرى اول ماتدخل من الباب الخارجى تمشى فى خط من البلاط وحوالينة شجر وورود يعنى حديقة رائعة وتطلع سلالم وتدخل الباب تبع البيت نفسة واول ماتدخل تلاقى قدامك سلم شوى متوسط يطلع لفوق وورا السلم من تحت فى 3 ابواب اول لحمام الاول <<< اكرمكم الله >>> وتانى باب المطبخ الكبير وتالت باب حمام << اكرمكم الله >> وجنب الحمام الاول غرفة ضيوف كبيرة وجنبها غرفة مكتب كبيرة وبعديها علطول الباب الى دخلت منة ومن الناحية الباب التانى غرف كانت لوالديها الله يرحمهم وغرفة الى جنبيها كانت لنوم الضيوم وبعديها الباب الى دخلت منة اتمنى وضحت والدور الى فوقية نفسة بس مش غرف نظام اجنحة <<< اتمنى الوصف يكون واضح يارب * ********************* ملك كانت الزى بتاعها عبارة عن بنطلون اسود من نوع الى مظبوط على قد الجسم وفوقية بلوزة لفوق الركبة بشبر لونها اسود فى رمادى والكوتشى رمادى ورفعت شعرها ديل حصان بتوكة رمادى <<< اتمنى وضحت **************************** ملاك كان الزى عبارة عن تيشرت رمادى باسود نص كم مما بين عضلاتة وبنطلون اسود فضفاض وجذمة << اكرمكم الله >> سوداء <<< اتمنى وضحت *************************** اثناء ما ملاك بيوصل ملك لشركة علشان تاخد اجازة اليوم جاءها اتصال : تولين بشوية حزن : صباح الخير ملك ملك بهدوء : صباح النور تولين تولين : اممم ملك انتى عارفة اليوم دة اية ملك بهدوء : اها عارفة وادينى رايحة اخد اجازة وامشى تولين بتحاول تخفف عنها : طيب انا ابغى منك طلب وقولى تم ملك باستغراب : لما اعرف اية هو تولين : لا مليش دعوة قولى تم ملك : تم تولين ببتسامة : بعد ما تخلصى مشوارك وبما انك هتاخدى اجازة اليوم عاوزاكى تيجى عندينا اليوم هنجتمع جمعة بنات رجاء تعالى ملك : انشالله يالة باى علشان وصلت <<< سكرت منها ونزلت **************************** فى مكان اول مرة نروحة فى فيلا كبيرة وواسعة ودة يدل على غنى من يسكن فيها : الى موجودين فى المكان << ابو زياد وام زياد وابو مازن وام مازن وريم وتولين >> : ابو مازن وهو يشرب الشاى : اخبارك ياخويا فى الشغل ابو زياد وبرضوا بيشرب الشاى : اديك شايف الحمدلله على كل حال ابو مازن باستفسار : لسة برضوا مالقتهاش ابو زياد باسى : بدور ومش عارف اعمل اية تانى ما فيش ناس ولا سالتش واعلانات ونزلت اه بس ابو مازن : سيبها على الله وانا اخوك ابو زياد : ونعمة بالله ابو مازن : ياخويا عاوزين نفرح بالاولاد لمتى يعنى هيفضلوا مخطوبين كدا من غير ملكة ريم هنا استحت وتولين عمالة تحرجها بالكلام ابو زياد : دى الساعة المباركة ابو مازن : خلاص قول تم الخميس الجاى الملكة ابو زياد : ولا يهمك تم * عند ناحية الحريم * ام مازن : مشالله ريم اخيرا هنفرح فيكى واخلص من زن ولدى ام زياد ببتسامة : معلش صبر كتير ما بقى غير القليل ام زياد بتوجهة كلامها لتولين : الة قوليلى ياتولين مش ملك الى انتى كنتى بتكلميها من شوى تولين : اها ماما هى ملك ام مازن باستغراب : مين ملك ام زياد : زميلة تولين من زمان شكلك ولا مرة شوفتيها ام مازن : اها اول مرة اسمع اسمها تولين : خلاص عمتو اليوم انا عزمتها وراح تيجى وانشالله اتعرفى عليها ام مازن ببتسامة : باذن الله ************************* * فى الشركة * وصلت ملك الدور الى فيه مكتبها وكالعادة لقيت زياد منهمك فى شغلة ودقت الباب : زياد بهدوء : اتفضلى ملك : صباح الخير استاذ زياد مستغرب من زيها : صباح النور ملك : لو ممكن اخد اليوم اجازة زياد حس بحزن فيها : ملك ملك اتفاجات اول مرة يناديها باسمها : اومر استاذ زياد : اقعدى ملك قعدت : اومر استاذ زياد : فيكى حاجة ملك : ما فينى حاجة لو ممكن اخد اجازة زياد استغرب بس ايقن انها مش هتقول : خلاص ممكن تاخد اليوم كلة اجازة اتفضلى ملك ملك نزلت ولقت ملاك واقف مستنيها ومشيوا لطريقهم ومش هكمل لانى مش لاقية تفاعل ومش لاقية ولو شوية تشجيع انا نزلت اها جزء بسيط من البارات الخامس وانشالله لو لقيت تفاعل بنزل الباقى والبارات السادس سوا * الواجب * 1 / اية توقعاتكم لكل الشخصيات ؟؟ 2 / رائيكم فى الرواية بشكل عام ؟؟ 3 / اي انتقادات لو حابين تقولوها ؟؟ * سيا << >> *
__________________ كبريائى سر انؤثتى روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن http://vb.arabseyes.com/t423156.html |
#10
| ||
| ||
* البارات السادس * فى سيارة ملاك وملك اول ماطلعت ملك اتجهوا الى مكان لما يوصلوا هتعرفوا اية هو تعالوا نشوف اية بيحصل عندهم : ملاك يقود بهدوء بعد مانتهت ملك المكالمة : دى تولين ملك وهى بتناظر الشباك : ايوا لما نرجع وصلنى لبيتها ملاك : بتضلى للمسا ملك : معتقدش ملاك وقف عند محطة علشان يجيب فطور لان متاكد ملك ماخدتش حاجة فى الشركة وراح يشترى وتعالوا نشوف اية الى بيجرى داخل عقل بطلتنا ملاحظة " علشان متهوش فى الى بيحصل دلوق فى العقل دة كلة حصل منذ نحو 14 سنة لما كان عمر ملك حوالى 6 سنين واتمنى ماتهوش فيها ": وصف المكان : اتنين قاعدين فى العربية او اصح رجال لا يتعدى 30 وطفلة تبلغ 6 اعوام والرجال يناظر بنتة ويبتسم ليها حيث انها بتحكيلة تعالوا نشوف اية بيحكوا بدل مانا احكى : ملك ببتسامة وببراءة طفلة : بابا سعتها الفصل كلة قعد يثفق الى والمدرسة ادتنى حلاوة شوف بابا الاب ببتسامة وهو يقبل راس بنتة : شاطرة بينتى الامورة انا << وهو بيكلم بينتة مانتبة للسيارة الى قدامة بعدها باربع ساعات الام وهى شايفة الدكتور خرج من غرفة العمليات : الام والدموع فى عنينة : طمنينى دكتور زوجى وبنتى فيها شى بترجاك تقولى دكتور الدكتور بتوتر : مدام بصراحة البنت مجرد رضوض مع الوقت بتتشفى بس الام بدموع : وزوجى الدكتور بتوتر : الاب عظم الله اجركم فى الوقت الحالى صحيت ملك على صوت ملاك وهو بيمد يدية بعصير لحد ماوصلوا لمكان معين تعالوا نشوف مكان تانى : فى مكتب زياد كان بيراجع ملفات الشغل ولاحظ انه فى ملف ناقص وكان راح يتصل بمكتب ملك : زياد : يالهى نسيت انها اخدت اجازة والملف مهم ماعتقدش امن حد علية << مسك الجاكيت بتاعة واخدة وراح لسيارتة واتجهة لبيتة علشان يجيب الملف النسخة التانى نشوف ملك وملاك " كانوا واقفين امام 2 مدفن ال.................. وا ال................... << اسم ام واب ملك >> " ملك وملاك خلصوا الزيارة ماكانت فيها احداث كتيرة لان الاحداث جاية بعدين ولما خلصوا اكيد عارفين ملاك هيوصل ملك فين فى البيت ريم : تولين سرعى شوى اكيد ملك بتيجى دلوق اخلصى يالة هاتى مع الخدم الاطباق وانا بجيب العصير تولين : طيب ادينى جيت لا تصدعينى ترانى جنبك مش فى المريخ ريم : وناسة جمعت بنات خالاتى تولين وهى كانت بتحاول تحصل الشغلات وقفت : ريم ليكن عزمتى ريم بتوتر : امى هى الى عزمتهم مالى دخل بعدين عيب انا اختك الكبيرة لا تطولى صوتك عليا ام مازن وهى وام زياد كانوا جاين واستغربوا لصوتهم العالى : ام مازن : فى اية يابنات ام تولين : خفضوا صوتكم مانكم بصغار الله يهديكم تولين بتحاول ما تعصب : ماما لية لتعزمى العيلة كلها <<< تقصد ناس معينة بس لاحترام شعور الناس >>> ام مازن وهى عارفة بسوء العلاقة بين تولين وبنت خالتها : توتو حبيبتى عيب كدا تولين : عمتو شوفى يعنى انا عزمت ملك بس وهى وبنات خالتى ماعزمت حد تانى غريب ام زياد : عيب يابت ماتقوليش على بنات خالتك كدا ما غريب غير ال <<< كانت بتكمل سمعت صوت جرس سيارتين اكيد عرفتوا مين هما <<< بوقف هنا عناد لانكم ما تفاعلتوا بالمرة وعلشان كدا انشالله انتظرونى فى البارات القادم >>>
__________________ كبريائى سر انؤثتى روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن http://vb.arabseyes.com/t423156.html |
مواقع النشر (المفضلة) |
| |
المواضيع المتشابهه | ||||
الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
روايتي الثانيه::ليت الزمن يرجع وابعدك عن حياتي/بقلمي/كامله | بنت الهلال كلها دلال | روايات و قصص بالعاميه | 17 | 03-08-2012 01:11 PM |
آلعفو دام العفو للمقتدر قدرك ربي | tarektop | مِكس ديزاين | 0 | 08-29-2011 06:10 AM |