عيون العرب - ملتقى العالم العربي

العودة   عيون العرب - ملتقى العالم العربي > عيـون القصص والروايات > روايات طويلة > روايات و قصص بالعاميه

روايات و قصص بالعاميه قصص و روايات باللهجه العاميه

 
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 06-10-2014, 05:24 PM
 
Smile روايتى الرابعة انا قدرك يامحبوبتى / كامله

احم احم اخباركم اتمنى تكونوا بخير


مانى شاطرة كتير فى كتر الكلام بس بعد انتهائى من رواياتى السابقات والى هما



روايتى الأولى : أنا فتاة اكره الرجال ولكن / كامله


روايتى الثانية : العصابة السوداء / كامله


روايتى الثالثة على متن قطار لندن السريع / كاملة



قررت انزل روايتى الرابعة انا قدرك يامحبوبتى / كاملة



كل روايتى السابقة ما كان ليهم تفاعل كبير واتمنى تكون دى ليها تفاعل امممممم البارات راح يكون كل



يوم جمعة دة اساسى ولو فضيت فى نص الايام بنزل باراتات واتمنى ماحدا يقولى البارات قصير او



الردود المختصرة وكل روايتى السابقة بقلمى واتمنى لا احلل ولا ابارك من ينقل من دون ذكر اسمى كتيت همى بدمى او



كتبت همى بدمى زى ما معروف هنا الرواية دى انا نزلتها فى منتدى اخر وحبيت انزلها كمان هنا


بعد قليل بنزل التعريفات انتظرونى



__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #2  
قديم 06-10-2014, 05:25 PM
 
* التعريفات *


عائلة ملك

ملك : فتاة وحيدة مات والدها فى حادث غريب ولم تتحمل والدتها الخبر فاما كملت شهر وتوفت << الله يرحمها ويرحم


جميع المومنين >> معندهاش اخوات غير اخ ومن الرضاعة عمرها 20 عام درست ادارة اعمال تعيش فى بيت كبير


الذكرى الوحيدة من والدها والبيت كان هدية زواج قدمه والدها لامها لديها صديقة وحيدة وكاتمة اسرارها


الوصف : ملك فتاة جميلة سوا فى شخصيتها او فى شكلها الكل يقولولها لما الواحد ينظر لعيونك ينسى الدنيا ومافيها


وخصوصا انة ليها غمازات فى خديها وعيونها بنى فاتح وشعرها بنى فاتح لاخر ظهرها ومانها طويلة ودة مضايقها لدرجة


انها بتلبس اغلب الوقت كعب وبشرتها بيض يعنى من الاخر تهبل << اقولكم سر هى البطلة


الاب والام قصة حبها زى روميو وجوليت الاب من عائلة غنية جدا بس لاسف الجد كان معارض جدا لحكاية ان الاب يتزوج


من برا العيلة بس الاب كان بيعشق ام ملك لدرجة كبيرة وترك اهلة وثروتة واتجوزها رغم رفض اهلة علشان كدا ملك مش


تعرف اى حاجة عن اهل ابوها

****************

عائلة تولين


تولين : صديقة ملك الروح بالروح بنت من عائلة غنية تعشق حاجة اسمها ملك تعتبرها مثل اختها واكتر وديما تحاول


تخليها تبطل خوف ودة كان بسبب حادث ابوها وهقولكم علية بعدين عمرها 20 درست برضوا فى ادراة اعمل صديقة ملك من الثانوية



الوصف : شعرها مشقر لحد كتفها وتحت شوية اطول بشوية من ملك ولما ملك ترتدى كعب تبقى طولها وعينها خضرا لان



امها سورية لديها اخ واحد وملك عمرها ماشفاتة



ام تولين : امراءة سورية بس فاتنة اتجوزت عن حب كبير امراءة حنونة لدرجة كبيرة على اولادها عمرها مارفضت ليهم



طلب ونفسها تشوف ولدها الوحيد سعيدة



ابو تولين : رجال ما يقبل بالغلط شوى قاسى بس داخلة حنون جدا وبيعشق ام اولاده ونفسة يفضل سعيد هو وعيلتة


زياد : انسان نادر مايبتسم حصلة حادث كبيرة من سنة هقولكم علية بعدين ما بيحب دلع البنات وما يعطى لبنات وجهة



رئيس شركة كبيرة لعيلتة مع انة الخير عنديهم كتير عمرة 23 سنة لية صديق عمرة وولد عمة


الوصف : طويل ومعضل وبشرة شوية برونزية على ابيض شكلة من الاخر عيونة خضر وشعره بنى فاتح من الاخر يجنن


ريم : اخت زياد عمرها 21 سنة فتاة هادية وخجولة اخر درجة مخطوبة للد عمها تحب ولد عمها وهو يموت عليها



الوصف : شعرها اسود لاخر ظهرها وعيونها بنى غامق الوحيدة الى تشبة ابوها



*******************




اتمنى القى تفاعل انتظرونى فى البارات الاول
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #3  
قديم 06-10-2014, 05:28 PM
 

* البارات الاول *

فى احدى مكاتب الشركات الضخمة والواسعة والكبيرة هناك يدور حوار بين شخصين :



بنظره حقـاره : مطروده


شهقت وطـآحت الاوراق الي في يدهـا: ايش


ببرود : ماسمعتينى


بـأرتبـآك :لية استاذ تطردني


ببرود : ما عجبتني أنقلعي من قدام وجهي



طلعت بسرعه والعبره مـآسكتهـآ


........ مسك التلفون : الو نزل اعلان جديد لموظفة


الى على التلفون : لحقت تطرد المسكينة .... زياد حرام عليك دى لسة مكملتش اسبوع ياظالم



زياد ببرود : مازن انا عارف شغلى كويس قولت نزل اعلان جديد << وسكر من غير ما يسمع الرد



*******************
تانى يوم << بعد مانزل الاعلان




فى احدى البيوت الكبيرة



......... : قولت مفيش شغل ماسمعتينى


....... : لية بس فهمنى دة شغل عادى بعدين انا مليت من قعدة البيت وانت علطول فى شغلك اكيد مش هفضل معطلاك وبعدين انا ابغى اصرف على نفسى ملاك افهمنى


ملاك : انتى افهمينى ياملك لية تبهدلى نفسك فى الشغل ملك انتى ملكة حياتى تبغينى ابهدلك كدا لية وبعدين الخير كتير الحمدلله انا مقصر معاكى فى حاجة


ملك : ملاك افهمنى انا حابة اشتغل انا مدرستش الحاجة الى حباها علشان افضل فى البيت من فضلك انت عمرك ما رفضتلى طلب .... ملاك بعيون البراءة << تراها اصطناعية لا تغركم : بليز ملاك


ملاك : طيب بس مافى تاخير فى الشغل مافى حدا من الشباب يوصلك مافى سفريات مافى ح


ملك بتقاطعهة : حيلك حيلك مش لما اتقبل الاول


ملاك : ياريت تبقى جات منهم واسمعى مافى حد يوصلك غيرى وانتى رايحة وانتى جاية فاهمة على ولا تبغينى اعيد الكلام تانى


ملاك بتقبلة بخده : فاهمة الله لا يحرمنى منك يارب



*****************************
فى الليل فى غرفة ملك الوردية << بعتذر ما بوصف امكان لانى مش بعرف كويس



ملك وهى غالبها النوم وراحة تنام تشوف شاشة الجوال بتضوى دليل حدا بيتصل <<< مش محتاجة ذكاء نشوف :



ملك بصوت شبة نايم : الوو


تولين : ملك لا تقولى راح تنامى ولله طفش


ملك : توتو انتى مش وراكى دوام بكرة روحى نامى وفكينى


تولين : اولا انا عادى انا شغالة فى شركة بابا يعنى عادى عندى ثانيا لا عاد تقوليلى توتو كانى اصغر عيالك



ملك : طيب ما بقولك توتو ياتوتو مدام كلمة توتو بتعصبك ياتوتو لان اصلا



تولين : بس بس قولى وفكينى من زنك المهم نستينى انا كنت عاوزة اقولك اية



ملك : اطربينى


تولين : وراكى حاجة بكرا



ملك وابتدت تصحصح شوى: اى ورايا مقابلة



تولين : وبعد المقابلة



ملك : قولى عاوزة اية بالله عليكى قتلانة نوم


تولين : طفاشة نطلع اى مول بقالنا كتير ماتسوقنا



ملك : حاضر بس انتى الى بتيجى توصلينى وتجبينى



تولين : لمتى يعنى تخافى تسوقى ملك حبيبتى انتى عارفة كل حاجة قدر وقضاء يعنى انتى قربتى تكملى 21 ولحد دلوق مش راضية تسوقى


ملك والدموع ابتدت تتجمع فى عيونها : تولين ابغى اانام تصبحى على خير



تولين بصوت بحوح على صديقة عمرها : تلاقى الخير ياحبى




**************************


ملاحظة ملك وملاك مش بيعيشوا فى بيت واحد يعنى ملك فى بيت الى هو بيت اهلها وملاك فى البيت الى جنبها الى هو اصلا بيت اهلة تمام وضحت


************************


فى صباح اليوم التالى


ملك نايمة والباب بيخبط



ملاك بشوية عصبية : متى تخفف نومها دى لو مش معايا مفتاح كان زمانى كسرت الباب



ملك اخيرا صحيت وتكرمت وراحت اتروشت وجهزت ونزلت تحت :


ملاك بسخرية : كان كملتى نومك


ملك بملل: نفس الموال كل يوم الفطور جهز



ملاك : مش عارف انتى من غير هتعملى اية يالة افطرى علشان اوصلك واروح شغلى



فطروا ووصلوا على الشركة



ملك ببتسامة : ثانكس اليك بس تعرف من غيرى انت الى مش هتعرف تعمل حاجة



ملاك ببتسامة : فى الجاية مين هيجيب



ملك : بتيجى تولين تجبنى لا تقلق وبعدها بنطلع على مول



ملاك : خلى بالك من نفسك



ملك وهى تقفل الباب : لا توصى حريصة





*****************************
نزلت ملك وراحت داخل الشركة وهى بتدور على موبيلها خطبت فى بنت :



ملك : بعتذر ماكان قصدى ما خدت بالى


البنت ببتسامة : لاتقلقى حصل خير


ملك ببتسامة : ممكن تدلينى فين مكتب موظف الاستعلمات



البنت : الدور السابع اول مكتب قصاد المصعد



ملك : ثانكس اليك تعبتك معى



البنت : ولا يهمك عن اذنك



راحت ملك تركب المصعد وهى راح تقفل شافت واحد بياشر ليها لا تسكر المصعد :



مازن بتنهد : بعتذر اخرتك



ملك اشارت براسها لا عادى



مازن ببتسامة : انا مازن وانتى



ملك بنص ابتسامة : ملك



مازن ببتسامة : اسمك جميل جديدة هنا



ملك : لسة اول مقابلة



مازن : اتمنى اليك التوفيق وقف المصعد ومشيوا هما الاتنين



ملك سالت السكرتيرة وقالتلها ربع ساعة واتفضلى تدخلى :



ملك " يارب اقبل فى الوظيفة يارب ساعدينى يارب ارحمنى انتبهت على صوت السكرتيرة :



السكرتيرة : اتفضلى المدير فى انتظارك



ملك دقت الباب :


زياد ببرود : ادخلى



ملك : صباح الخير


زياد ببرود : اتفضلى



ملك " كويس حس على دمة وقال اتفضلى اوف على اية منة خلينى انهى المقابلة وبس "



زياد ببرود وهو يناظرها مع انة مستغرب شوى : انتى الى جاية لوظيفة السكرتيرة



ملك بتحاول تمسك اعصابها : ملفى قدامك استاذ وفيك تقرا الاسم على الاقل



زياد باستغراب : ملك اسمك صح



ملك بتمسك اعصابها لحد دلوق : اها استاذ



زياد ببرود : طيب الدوام من الساعة 9 لحد الساعة 6 ليل واعتقد انتى عارفة طبيعة شغلك مش محتاج اشرحلك اتفضلى بكرا تباشرى عملك



ملك بشوية انفعال : ملك اسمى ملك ومشيت



زياد بشبة ابتسامة : حلو ياملك شكلك مش زى الغبية الى مشيت دى



**************************


زياد " مانكر انى انصدمت بصوت الانوثى الى قدامى بس صدمتى كانت اكبر لما شوفت الملاك الى قدامى اسمها ملك واسم على مسمى بنشوف الايام بتودينا فين ياملك "




**************************

ملك " دخلت المكتب ولقيت استاذ عطينى دهر الكرسى واخيرا قالى اتفضلى ما بعرف ليش استقثلت دمة ماعلى منة اهم حاجة الوظيفة وبس "




********************



نهاية البارات الاول



اتمنى يكون عجبكم اتمنى ماحدا يشاهد وبس ورجاء تفاعل



الواجب



1 / عجبتكم البداية لرواية ام لا ؟؟



2 / رائيكم على الرواية بشكل عام هى والابطال ؟؟





اتمنى القى تفاعل انتظرونى فى البارات التانى
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #4  
قديم 06-10-2014, 05:29 PM
 

البارات الثانى <<< احتمال ما انزل يوم الجمعة لانى مسافرة


فى صباح اليوم التالى الساعة 11 : 7



فى غرفة وردية يدل على من يسكن بداخلها اكيد عرفتوا احنا فين نجد سرير كبير دائرى يتوسط الغرفة وعليه فتاة


ملاك واكيد عرفتوا اسمها اية تعالوا نشوف بيحصل اية :



ملك وهى لسة صاحية : اوف المنبة دة مبقاش يشتغل عدل <<< ماكملت كلامها الة والمنبة يرن بازعاج



ملك بسخرية : لا ياراجل معلش صحيتك



وراحت الحمام << اكرمكم الله >> واتجهزت ولبست بنطلون ازرق غامق وفى وجهة الامامى ازرق فاتح وتيشرت



ابيض وكوتشى ابيض بازرق ورفعت شعرها بتوكة زرقة وطوق ازرق وكان شكلها يهبل <<< بعشق اللون الازرق



معلش استحملونى فية

*****************************

جهزت ملك ونزلت تحت وملقتش ملاك استغربت بس جات تفتح الثلاجة علشان تحضر الفطور لقت ورقة مكتوب



" ملك معلش جاتلى سفرة ضرورية ولازم اسافر وما بعرف متى اخلصها بس حاولى تدبرى حالك بالموصلات بعتذر


ملاك "



ملك : يعنى هو يوم باين من اولة



فطرت ملك وطلعت تشوفلها موصلات وكانت الساعة 50 : 7 واستنت لحد الساعة 8 بالظبط وملقتش ولا وسيلة موصلات



ملك : شكلى لازم امشى المسافة والة بتاخر ومانى ناقصة تهزيق من اول يوم



مشيت ملك ومشيت ومشيت وانا عماله امشى وراها اهو ومشيت لحد ماوصلت اخيرا الساعة 9.5 وماكانت منتبهة


للساعة وركبت المصعد وطلعت للدور الى مكتبها فية ولما وصلت رن التلفون :


ملك : صباح الخ.... قبل ماتكمل


زياد بصرامة : تعالى بسرعة


فى المكتب <<< ملك قدام الباب وزياد لاف الكرسى وقدامة شباك كبير اتمنى وضحت



ملك : اومر استاذ



زياد ببرود : كم الساعة معك يانسة ملك



ملك باستغراب : 9.5 استاذ



زياد ببرود : ودوامك يبدا كام انسة ملك



ملك : 9 استاذ



زياد بعصبية باردة : اجل اولا دى شركة منظمة ولو انتى ما تعرفى تنظبطى فيكى تحصلى الى قلبك ثانيا معادك 9 يعنى 9 بالظبط تكونى هنا وما بسمح بالاستهتار ثالثا اول ماتيجى تجبيلى قهوة وياريت مكررش كلامى مرة تانى




ملك : بس است.... قبل ماتكمل



زياد ببرود : اتفضلى على شغلك <<< دة كلة وزياد ما لف الكرسى



ملك طلعت وقفلت الباب وراح مكتبها وهى مقهورة هى صحيح منتظمة بس ليها كان عذر لو الموصلات ما اخرتها قبل ماتكمل تفكيرها رن التلفون :



ملك : اومر استاذ



زياد : القهوة اتمنى ماتتاخر اكتر من كدا وتذكرى ماحب اعيد كلامى << سكر قبل ما يكمل




ملك : لا هذا من جد ويش يحس فيه ماعنده ذوق ، ووقفت ، شلون يحبها ، وراحت سوت له قهوه على كيفها وبعد


ماخلصت ، انشالله ماعجبتة انا هنا سكرتيرة مش طباخة عند الاستاذ المدير اوف




* دقت الباب *



زياد وهو يطالعها : دخلي <<< اخيرا حس على نفسة




ملك دخلت وهي تطالع في الأرض وحطت القهوه على الطاوله : تأمر بشي ثاني استاذ



زياد ببرود :ترا ما بخوف الى يطالعونى



ملك رفعت راسها : اتوقع هالشي راجعلي استاذ




زياد : امممممممم راجعلك ياانسة ملك كنت عاوز انصحك ماتنزلى وجهك كاخدم نصيحة لله




ملك رفعت حاجب : خير




زياد : خير بوجهك




ملك : اتوقع اني جايه حق شغل مش علشان تهين فيا




زياد بشبه ابتسامه : صحيح كلامك بس انا قلت كدا علشان تتعودين انك ماتنزلين راسك لأي احد كان




ملك : شكراً على المعلومه ، وعلى طول طلعت




، من اول ماطلعت سكرت الباب ووقفت تدري انه هو يطالعها اللحين ، وابتسمت ورجعت لفت علي المكتب وفتحت


الباب من دون ماتدق




ملك : إذا ماعجبتك القهوه مره ثانيه انت قوم سويها ، وسكرت الباب ، وعلى طول راحت قعدت على مكتبها وقعدت


تشتغل على الاب توب



زياد ببتسامة كاملة ومن زمان ما ابتسمها ورجع كمل شغلة ولا كان حاجة حصلت



الساعة دلوق 11



ملك " ملل اوف من اول ماجيت وانا وسط الملفات دى تعبت لا لازم اكمل انا اخترت انى لازم اشتغل وما بسيب الفرصة منى "




مازن ببتسامة مرحة كالعادة : مساء الخير ملك



ملك بنص ابتسامة وبانت الغمازة : مساء النور استاذ مازن



مازن ببتسامة : بلا من الالقاب قوليلى مازن وبس وانا بناديكى انسة ملك اية رائيك



ملك ببتسامة كاملة : ولا يهمك مازن



زياد ببرود : اشوف اخدتوا على بعض ولا اية يااستاذ مازن



مازن ببتسامة ليها معنى : اها ملك انسانة رائعة



ملك ببتسامة كاملة والغمازات باينين : ثانكس لزوقك مازن



زياد ببرود : استاذ مازن اتمنى تشرفنى على المكتب حالا وهو ماشى رمى نظرة لملك بس ما فهمت معناها



مازن ببتسامة مرحة : عن اذنك ملك لكن اكيد لينا لقاء تانى



ملك : اتفضل " سبحان الله فرق كبير بين مازن وبين دة اوف ما علي منهم اكمل شغلى "



كانت ملك منهمكة فى الشغل وسمعت صوت التلفون :



ملك : اومر استاذ



زياد : 1 قهوة و 1 عصير برتقال << وسكر



ملك " صدق ما عندة زوق اوف "



على طول راحت تسوي الي يبيه ، بعد ماخلصت دقت الباب :



زياد : اتفضلى



راحت للمكتب وهي منزله راسها وحطت العصير قدام مازن



مازن ببتسامة : ثانكس اليك



وحطت القهوة قدام زياد وهى منزلة راسها


زياد بصوت خافت : رفعي راسك




ملك طالعته ورجعت نزلت راسها وحطت الماي والقهوه



ملك : عن اذنكم ، وعلى طول طلعت قعدت على المكتب


وبكدا انتهى البارات التانى واتمنى انه يكون عجبكم وانشالله القى تفاعل وبتقبل كل الردود بصدر رحب وبعتذر لو كان



قصير وبالنسبة لباقى الابطال ما بيظهروا دلوق يعنى كام بارات كمان وبيظهر باقى الابطال كلهم انشالله القى تفاعل للرواية


الواجب




1 / عجبتكم البداية لرواية ام لا ؟؟



2 / رائيكم على الرواية بشكل عام هى والابطال ؟؟




انتظرونى فى البارات القادم




لو لقيت تفاعل بكرا بنزل بارتين كمان ولو لقيت تفاعل كبير بيكون فى بارات هدية واتمنى اشوف رائيكم عامة بالرواية
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #5  
قديم 06-11-2014, 10:40 AM
 
ماتوقعت انى مالقى ولا رد بجد احباط
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


 

مواقع النشر (المفضلة)


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
روايتي الثانيه::ليت الزمن يرجع وابعدك عن حياتي/بقلمي/كامله بنت الهلال كلها دلال روايات و قصص بالعاميه 17 03-08-2012 01:11 PM
آلعفو دام العفو للمقتدر قدرك ربي tarektop مِكس ديزاين 0 08-29-2011 06:10 AM


الساعة الآن 10:36 AM.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO
شات الشلة
Powered by: vBulletin Copyright ©2000 - 2006, Jelsoft Enterprises Ltd.
جميع الحقوق محفوظة لعيون العرب
2003 - 2011