عيون العرب - ملتقى العالم العربي

العودة   عيون العرب - ملتقى العالم العربي > عيــون الأقسام العلمية > تحميل كتب مجانية, مراجع للتحميل

تحميل كتب مجانية, مراجع للتحميل كتب مجانية, كتب عربية للتحميل, كتب ألكترونية, كتب اجنبية, كتب تعليمية, مراجع عربية,كتب للتحميل, كتب للقراءة.

LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 12-02-2007, 05:39 PM

رد: مكتبة عيون العرب الطبية ..

تحياتي ..
قديم 12-02-2007, 05:50 PM

اطلس تشريحي لكل الجسم ..

.. من هنا ..
قديم 12-02-2007, 06:10 PM

.. اقدم لكم موسوعة رائعة من الدروس الصوت والصورة "فيديو" .. لمختلف المجالات والفروع الطبية ..
.. مهمة لطلبة كليات الطب ..

مطلوب لتشغيل الدروس مشغل windows media player

حمل من هنا

اضغط على القسم المطلوب وحمل مباشرة ..

Introduction 06:58 minutes Henry Schneiderman, M.D.
Emergency 14:22 minutes Thomas Nowicki, M.D.
Neurology 24:48 minutes Hilary Onyiuke, M.D.
Cardiology 18:50 minutesAnthony LaSala, M.D.
Pulmonary 22:58 minutesJohn McArdle, M.D.
Musculoskeletal 24:42 minutesAnne Parke, M.D.
Abdominal 24:05 minutesJohn Polio, M.D.
HEENT 08:25 minutesJason Lee, M.D.
Integrative 25:09 minutesLynn Kosowicz, M.D.
Credits 02:10 minutes

تحياتي .. AG

قديم 12-02-2007, 08:13 PM

بعض تسجيلات الفيديو الاضافة الخاصة بالامراض الجلدية .. Dermatology

اضغط على الجزء المطلوب للتحميل المباشر .. الفايلات تعمل مع Real Player ..

Spray Freezing (2:07 min)Demonstration of pinpoint bombing of a small flat lesion on a patient's leg, followed by spray freezing of a raised wart that has been previously anesthetized with EMLA cream.

Punch Biopsy (5:13 min)Demonstration of a punch biopsy performed on pig skin, including a vertical mattress closure of the biopsy site.

Punch Biopsy (1:13 min)An abdominal mole is injected with anesthetic (Lidocaine and epinephrine) and removed.

Punch Site Closure (3:03 min)The punch biopsy site from the previous video segment is closed by the vertical mattress technique using 4-0 Prolene suture material.

Shave Biopsy (1:31 min)Proper shave biopsy technique using a double edge razor blade is demonstrated on pig skin.

Shave Biopsy (1:38 min)Demonstration of shave technique on a previously anesthetized abdominal mole.

Hyfrecator Basics (1:57 min)Basic tutorial on the use of a hyfrecator unit to destroy skin tags.

Skin Tag Removal (6:49 min)Multiple skin tags of various size are removed using the hyfrecator unit and also scissors. Included is a discussion of the use of Drysol to stop bleeding.

Incision and Tumor Removal (6:43 min)A small abdominal lipoma is removed from a previously anesthetized patient (local injection of Lidocaine and epinephrine) and the incision site is closed using a one layered closure (vertical mattress suture using 4-0 Prolene.)

تحياتي .. وارجو من الادارة تثبيت الموضوع للفائدة ..